olycka igen

Såg ytterligare en olycka igår(Fredag) när jag var ute och rastade hojen i Örebro.

Såg ut att vara en R1'a 02 eller nyare.

Ca 20-30 innan så hade jag precis sett den i en korsning här i Örebro.

Hoppas piloten klarade sig utan några större skador.

Jag är också från Hallsberg, känner inte Elias men vet säket vem det är...
Sorligt, tänker på familjen och vännerna.
Vila i frid :(

Då har det hänt igen...

En till sjukhus efter MC-olycka i Örebro
ALLMÄNT/ÖREBRO Publicerad: 2005-08-28 22:55

En MC-förare fördes till Universitetssjukhuset i Örebro efter en olycka på söndagskvällen.

Mannen åkte på Hjortstorpsvägen på norr i Örebro då olyckan inträffade.
Inga andra fordon var inblandade, men enligt polisen skadades fyra parkerade bilar i samband med att mannen körde omkull med sin motorcykel.
Det fanns på söndagskvällen inga uppgifter om tillståndet för den skadade föraren eller om hur olyckan gått till.

anol70 skrev:
Då har det hänt igen...

En till sjukhus efter MC-olycka i Örebro
ALLMÄNT/ÖREBRO Publicerad: 2005-08-28 22:55

En MC-förare fördes till Universitetssjukhuset i Örebro efter en olycka på söndagskvällen.

Mannen åkte på Hjortstorpsvägen på norr i Örebro då olyckan inträffade.
Inga andra fordon var inblandade, men enligt polisen skadades fyra parkerade bilar i samband med att mannen körde omkull med sin motorcykel.
Det fanns på söndagskvällen inga uppgifter om tillståndet för den skadade föraren eller om hur olyckan gått till.

Usch, får hoppas att föraren klarade sig bra trots allt.
Förra olyckan var på samma väg :3freak

Singelolycka...?
:rolleyes:
Inte bra för varken statistiken eller försäkringspremierna.

blom skrev:
det där var fan rätt osmakligt skrivet
Det har du rätt i. :näsblod

Trist att olyckorna händer för ofta.
Hur många procent av alla singel-olyckor på MC beror på förarfel?

Gaffa-mannen skrev:
Det har du rätt i. :näsblod

Trist att olyckorna händer för ofta.
Hur många procent av alla singel-olyckor på MC beror på förarfel?

Det kommer ständigt nya olycksundersökningar där uppgifter om förarns ålder, hojtyp, orsaker m.m går tvärt emot någon annans undersökning, men en singelolycka kan inte bero på så mycket annat än förarfel, t.ex är ju en rullgrusvurpa ett förarfel. Även om gruset ligger jävligt dumt till så körde ju föraren fortare än vad väglaget tillät just då. Sen kan ju rullgruset hjälpa till genom att finnas på ett oväntat ställe men fortfarande är det föraren som kör och inget annat....

Edit: Om man bortser från rullgrus och andra faktorer som helt oväntat försämrar oddsen för oss hojåkare så tror jag nog ändå att nästan alla olyckorna beror på misstag. Vilka andra orsaker finns kvar? Motorfel eller andra haverier. Viltolycka är ju inte singelolycka, väja för andra trafikanter är ju egentligen inte singelolycka heller även om det bara är den ena som går i backen/av vägen.

Last edited:
Back