Olycka igen

Danne me Z1

Ny medlem
Gick med
20 Sep 2003
Hoj
Triumph Daytona 955
Strängnäs: Motorcyklist död i trafikolycka
(2004-07-15 19:06:00)
En man omkom på torsdagseftermiddagen på riksväg 55 vid en svår motorcykelolycka. Inga andra personer skadades.

Olyckan inträffade strax efter klockan fyra. Larmet gick då om att en person på motorcykel råkat ut för en olycka på 55:an i höjd med avfarten till Aspö kyrka.
Ambulans, räddningstjänst och polis kallades till platsen men motorcyklistens liv gick inte att rädda.
- Troligen avled personen omedelbart, säger Mårten Eskilsson, Strängnäs Räddningstjänst, räddningsledare på olycksplatsen.
Mannen, som färdades ensam från Strängnäshållet, tros ha kommit åt personbilen framför sig och sedan hamnat mot eller under en mötande lastbil.
- Men det exakta olycksförloppet är fortfarande oklart, säger Mårten Eskilsson.
Personbilen som var inblandad i olyckan stannade omedelbart men lastbilen fortsatte sin färd till synes utan att upptäcka olyckan som inträffat.
Tidigt på torsdagskvällen hade polisen fortfarande inte fått tag på lastbilen som tros ha kört vidare längs med 55:an mot Norrköping.
I samband med olyckan bildades långa köer åt båda hållen längs med riksvägen men strax efter 17 släppte polisen på trafiken igen.

Jag hoppas det inte var någon här ifrån
Tragiskt vilket fall som helst

Danne me Z1 skrev:
Personbilen som var inblandad i olyckan stannade omedelbart men lastbilen fortsatte sin färd till synes utan att upptäcka olyckan som inträffat.
Tidigt på torsdagskvällen hade polisen fortfarande inte fått tag på lastbilen som tros ha kört vidare längs med 55:an mot Norrköping.

Hur full var chaffisen då?? :fatta! :kocko :huvet :7peta

DaLorD skrev:

Om hojen gått in i sidan på en trailer så är det inte helt säkert att föraren har märkt något. Det märks förvånansvärt lite i ett stort fordon när ett mindre kör in i sidan på det.
Jag blev för ett antal år sedan påkörd av en liten bubbla. Om jag inte sett i backspegeln att något fladdrade till där bak så hade jag nog inte märkt det heller. Bubblan behövde dock bärgare därifrån, den såg lite ledsen ut i nosen.

Är det mörkt på natten så tror jag nog man kan missa sådant utan att vara full. Nu var det iofs på eftermiddagen då :)

Danne me Z1 skrev:
Strängnäs: Motorcyklist död i trafikolycka
(2004-07-15 19:06:00)
En man omkom på torsdagseftermiddagen på riksväg 55 vid en svår motorcykelolycka. Inga andra personer skadades.

Var det du?
Om inte "WGAFF", olyckor händer hela tiden.

DaLorD skrev:

Jag LOVAR dig att han hade stannat om han känt ngt!!! Jag körde bort halva bakänden på en bil som backade :confused: ut i en korsning!!! Jag kände inget i bilen men såg hur det flög delar runt trailern!!! (han backade ut när jag passera men han såg inte mitt släp o släpet tog bilen...)

Så om han möter en hoj som tappar kontrollen samtidigt som han kör förbi så lär ju släpet ta hojen o han lär inte märka ngt!!! O troligen lär det heller inte bli ngr skador på lastbilen heller.

.../Yoshi

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...