Olycka igår på Valsanvägen i Dalarna

danne_7704

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2006
Hoj
ZZR
MC-Olycka på Valsanvägen i Dalarna

Vägen var igår 26/8 avstängd i minst 20 min när jag skulle hem igår pga en MC olycka mellan Borlänge och Leksand. Två ambulanser var på plats och cykeln låg en bit ut i skogen.. Olyckan inträffade på den populära MC vägen mellan Rexbo och Smedsbo...

Någon som vet vad som hände och hur de gick med de inblandade... Vägen är lagad med oljegrus för några veckor sedan och det var fortfarande lite rullgrus på vägen... Kanske var det som orsakade olyckan...

Hoppas iaf att det gick bra för de inblandade!!!

Last edited:
danne_7704 skrev:
2413061 Vägen var avstängd i minst 20 min när jag skulle hem igår pga en MC olycka mellan Borlänge och Leksand. Två ambulanser var på plats och cykeln låg en bit ut i skogen.. Olyckan inträffade på den populära MC vägen mellan Rexbo och Smedsbo...

Någon som vet vad som hände och hur de gick med de inblandade... Vägen är lagad med oljegrus för några veckor sedan och det var fortfarande lite rullgrus på vägen... Kanske var det som orsakade olyckan...

Åkte den från Falun i fredags upp till Claes Olson med tjejen bakpå. Fick tvärnita flera gånger och räta upp p.g.a det elaka rullgrus som var utspritt i vissa kurvor. Många av kurvorna är "dolda" så man såg inte att det låg grus där förens man var mitt uppe i. Fick krypköra flera sträckor. Hoppas som sagt var det gick bra för alla inblandade.

danne_7704 skrev:
2413061 Vägen var avstängd i minst 20 min när jag skulle hem igår pga en MC olycka mellan Borlänge och Leksand. Två ambulanser var på plats och cykeln låg en bit ut i skogen.. Olyckan inträffade på den populära MC vägen mellan Rexbo och Smedsbo...

Jadu, Vägverkets förra grusning av Valsan kan fan inte ses som annat än mordförsök. Jag var upp samma dag som det gjordes och jag ljuger inte om det var ett centimetertjockt lager med grus över hela vägen.

Hoppas att det gick bra för de inblandade. Du råkade inte se vad det var för hoj?

selin skrev:
2413236 Jadu, Vägverkets förra grusning av Valsan kan fan inte ses som annat än mordförsök. Jag var upp samma dag som det gjordes och jag ljuger inte om det var ett centimetertjockt lager med grus över hela vägen.

Hoppas att det gick bra för de inblandade. Du råkade inte se vad det var för hoj?

Nej tyvärr såg jag inte vad det var för hoj.. Såg ut som en sporthoj.. Låg som sagt en bit upp i skogen... Men det såg tyvärr inte ut att ha gått så bra... Ambulansen hade ganska hög fart på väg in mot Falun

Ja jag kom åkande på vägen samma kväll som de grusat och det var riktigt läskigt.. Svårt att se gruset...

Jag vet att det inte är bara vägverket som är skyldiga, även dom som bor där är väldigt duktiga på att hälla ut några hinkar grus i kurvorna för att få ner hastigeten. Jag skulle själv inte vilja ha en avåkning av någon annan på mitt samvete. JÄVLA IDIOTER!!!:mad:

Hoppas det gick bra för er som åkte omkull & stäm dom jävlarna!!!

Enligt BT var det en avåkning och föraren fördes till Falu lasarett, dock ej allvarligt skadad.

(MARCUS) skrev:
2415701 Jag vet att det inte är bara vägverket som är skyldiga, även dom som bor där är väldigt duktiga på att hälla ut några hinkar grus i kurvorna för att få ner hastigeten. Jag skulle själv inte vilja ha en avåkning av någon annan på mitt samvete. JÄVLA IDIOTER!!!:mad:

Hoppas det gick bra för er som åkte omkull & stäm dom jävlarna!!!

Tror inte att det är någon som medvetet häller ut grus i kurvorna, det är nog mer så att det dras upp av bilar som också körs ganska inspirerat efter den vägen.

Hoppas att det går bra för killen.

Bild på hojen.

Bifogat

• 06aug774.jpg
    06aug774.jpg
    35.4 KB · Visningar: 201
Jag bor efter vägen bara ett par km efter olycksplatsen och jag kan garantera alla att ingen som bor efter vägen slänger ut grus för att hindra MC åkandet. De som bor efter vägen störs inte av MC åkarna utan tycker det är ganska trevligt... Det som är störande på vägen är all tung trafik som kör dygnet runt... Att slänga ut lite grus biter liksom inte på dessa fordon...

Jag har åkt denna väg i 29 år (i början var det faktiskt grusväg) och kan garantera att om någon slängt ut grus på Valsanvägen så är det VV och ingen annnan...

Last edited:
danne_7704 skrev:
2415857 Jag bor efter vägen bara ett par km efter olycksplatsen och jag kan garantera alla att ingen som bor efter vägen slänger ut grus för att hindra MC åkandet. De som bor efter vägen störs inte av MC åkarna utan tycker det är ganska trevligt... Det som är störande på vägen är all tung trafik som kör dygnet runt... Att slänga ut lite grus biter liksom inte på dessa fordon...

Jag har åkt denna väg i 29 år (i början var det faktiskt grusväg) och kan garantera att om någon slängt ut grus på Valsanvägen så är det VV och ingen annnan...

Det har varit på tal om det förra året så det är lika år för år. När du säger att folk inte störs så har du fel. Vi var ett på 5 st hojar som crusade i max 60 km/h förra sommaren vid över valsan. Då kom det 2 st gubbar som var skogstokiga för att alla som han sa " Jävla motorcyklister åker" denna väg. Och att dom var jävligt trötta på det. Då sa gubben att dom måste ju göra nånting för att folk ska sluta åka denna väg.

That`s it

(MARCUS) skrev:
2416313 Det har varit på tal om det förra året så det är lika år för år. När du säger att folk inte störs så har du fel. Vi var ett på 5 st hojar som crusade i max 60 km/h förra sommaren vid över valsan. Då kom det 2 st gubbar som var skogstokiga för att alla som han sa " Jävla motorcyklister åker" denna väg. Och att dom var jävligt trötta på det. Då sa gubben att dom måste ju göra nånting för att folk ska sluta åka denna väg.

That`s it

Låter mycket konstigt!!! Stannade gubbarna er i farten eller??? Jag känner de flesta runt Valsansjöarna och har aldrig hört något liknande... Håll bara laglig fart och håll varvet nere på motorn genom bebyggelsen så är ingen arg! Vi bor efter vägen och blir inte störda av motorcyklarna iaf...

I det här fallet var det dock garanterat ingen som slängt ut grus (och ingen annan ggr heller eftersom jag åkt denna väg i 29 år och aldrig sett nått sånt) utan det var VV som i torsdags lagade asfaltkanter och lastbilar som dragit upp grus på vägarna...

danne_7704 skrev:
2416960 .... utan det var VV som i torsdags lagade asfaltkanter och lastbilar som dragit upp grus på vägarna...

I Torsdags? Då har du inte vart där på ett tag, första grusningen skedde för en månad sen.

selin skrev:
2417728 I Torsdags? Då har du inte vart där på ett tag, första grusningen skedde för en månad sen.

Ja det stämmer... Bättringsarbeten har pågått hela juli och augusti... Men de lagade asfaltkanterna i torsdags.....

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025