Olycka idag!

gbgmange

ivir la vida loca...
Gick med
2 Apr 2006
Ort
Gbg
Hoj
SuperDuke
Var en mc / bil olycka i johaneberg idag (19/5) vid 17 tiden, såg inget kul ut kan ja lova...
Killen fick lagt bågen ner å typ gled in i bilen men han klara sig (som det såg ut) me några brutna ben kan ja tänka mig, å me tanke på att han tydligen hade "glömt" allt va mc utrustning kan heta inkl hjälmen så ska han nog va glad trotts allt....
Men men d e aldrig kul ändå!!!
 

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
gbgmange skrev:
2175814 Var en mc / bil olycka i johaneberg idag (19/5) vid 17 tiden, såg inget kul ut kan ja lova...
Killen fick lagt bågen ner å typ gled in i bilen men han klara sig (som det såg ut) me några brutna ben kan ja tänka mig, å me tanke på att han tydligen hade "glömt" allt va mc utrustning kan heta inkl hjälmen så ska han nog va glad trotts allt....
Men men d e aldrig kul ändå!!!
ofaan ingen hjälm.....såg du vad det var för hoj.......har sett en galning å en Fireblade utan hjälm :arsele
 

gbgmange

ivir la vida loca...
Gick med
2 Apr 2006
Ort
Gbg
Hoj
SuperDuke
Rasorblade skrev:
2175818 ofaan ingen hjälm.....såg du vad det var för hoj.......har sett en galning å en Fireblade utan hjälm :arsele

Nä kolla inte så noga faktiskt,ville mest därifrån. Man får nån konstig känsla å börjar tänka skumma grejer när allt folk samlas å ambulans,brandkår å polisen kommer...
Men d va nån silvrig touring hoj me packbox, satt ju inte fast längre men den var i närheten iallafall...
 

sirSmokealot

Vet inte vad jag ska välja!!!
Gick med
15 Sep 2005
Ort
back in Gbg
Hoj
det blir nog en röd
gbgmange skrev:
2175821 Nä kolla inte så noga faktiskt,ville mest därifrån. Man får nån konstig känsla å börjar tänka skumma grejer när allt folk samlas å ambulans,brandkår å polisen kommer...
Men d va nån silvrig touring hoj me packbox, satt ju inte fast längre men den var i närheten iallafall...

Var det en äldre kille???

Såg en kille som körde imorse vid Handels utan hjäl... i reget... :huvet
 

gbgmange

ivir la vida loca...
Gick med
2 Apr 2006
Ort
Gbg
Hoj
SuperDuke
sirSmokealot skrev:
2175837 Var det en äldre kille???

Såg en kille som körde imorse vid Handels utan hjäl... i reget... :huvet

Nja,men 30+ var han iallfall kan ja tro....
Men d e klart allt e ju relativt... :hihi
 

JN

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Brevid grannen..
Hoj
Får se.....
Tråkigt att nån vurpar MEN kör man utan skydd och då särskillt hjälm får man fan skylla sig själv lite om man skadar sig..
 

Kollemannen

#101 Noll Koll Racing
Gick med
4 Aug 2003
Ort
Hellvängen
Hoj
Ducati 749-04 KTM 505 SMR-08 #101 KTM 450 sx-04 Beta260-89
Stod i GP att det var en 25 årig man som klotat med en bil som gjorde en u-sväng på viktor rydbergsgatan, verkar bara som det var nåt benbrott.
 
Last edited:

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 990 SMR
JN skrev:
2176018 Tråkigt att nån vurpar MEN kör man utan skydd och då särskillt hjälm får man fan skylla sig själv lite om man skadar sig..
Utan att veta varför han körde utan hjälm är det inte så hyggligt av dig att påstå att han ska skylla sig själv.

Jag hoppas den skadade repar sig fort!
 

Monster tjejen

Monster tjejen No:1
Gick med
30 May 2005
Ort
Djävuls ön
Hoj
Crescent
Mark skrev:
2180494 Utan att veta varför han körde utan hjälm är det inte så hyggligt av dig att påstå att han ska skylla sig själv.

Jag hoppas den skadade repar sig fort!

Säg en orsak till att köra utan hjälm.... vad jag vet så är det ingen.. :va

Jag hoppas jag med att han repar sig fort, men det e dumt att lära sig av sådanna misstag.!
 

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 990 SMR
Monster tjejen skrev:
2180557 Säg en orsak till att köra utan hjälm.... vad jag vet så är det ingen.. :va

Jag hoppas jag med att han repar sig fort, men det e dumt att lära sig av sådanna misstag.!

Vid akuta tillfällen.

Parkera hojen på andra sidan gatan (fast 30 m längre bort).

Sen är det förmodligen inte på det viset. Men det verkar inte vara någon här som har koll på det motsatta heller.
 

back in black

Ringräv
Gick med
16 Oct 2003
Ort
Hemma
Hoj
RF 900 rgv 250
Monster tjejen skrev:
2180557 Säg en orsak till att köra utan hjälm.... vad jag vet så är det ingen.. :va

Jag hoppas jag med att han repar sig fort, men det e dumt att lära sig av sådanna misstag.!
Har ju hänt förr att hjälmar blivit stulna...
Men visst är det dumt
 

CARLA

Nu SMC:ad
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Möndal
Hoj
929
back in black skrev:
2180680 Har ju hänt förr att hjälmar blivit stulna...
Men visst är det dumt


Men hallå...det var väl nån knarkare som snott en hoj ...kan inte se nån annan förklaring. Och sådana ha jag inga förbarmanden över... :mad:
 

JN

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Brevid grannen..
Hoj
Får se.....
Mark skrev:
2180494 Utan att veta varför han körde utan hjälm är det inte så hyggligt av dig att påstå att han ska skylla sig själv.

Jag hoppas den skadade repar sig fort!


Om jag ska flytta min hoj och kör utan hjälm vid tillfället och kraschar, vem ska jag skylla på om jag spräcker skallen?? Visst fan kan det va en billist fel att jag kraschar, men jag hade ju klarat mig betydligt bättre om hjälmen suttit på eller?

Sen hoppas även jag att den drabbade repar sig... Inte sagt nåt annat om det heller så...
 
Nyheter
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Top