Olycka i Vellinge

Swedie skrev:
Skittrist att läsa.. vill inte läsa fler såna här trådar på sporthoj.com. Förra året blev vi överösta med dödsannonser :(

hoppas på mindre inlägg angående alla olyckor.. blir ju endast less av att läsa det.

Swedie.... det kanske hjälper folk som förlorat nån att skriva om det.... hoppa över dom trådarna dåå...!!

Det gör inget att vi blir påminda om att vi inte är odödliga på våra dödsmaskiner..... enkelt..!!

åhh!

Blev just uppringd av en polare som vi var hos igår som hade öppet hus på sin mc firma.. han berättade om olyckan, killen (24 åringen) o tjejen (19åringen) stod vi o pratade med han hade köpt cykeln i vintras och tyckte de va skitkul o köra... åsså händer detta.. va! hans kompis hade tydligen legat 100 m bakom o sett alltihopa! .....
usch!

många tankar till er som förlorat någon!

kör lungt o tänk 2 gånger när ni ser en bil eller korsning!

Det är tyvärr ingen nyhet att folk dör i trafiken ... sen att så många som gillar samma sak samlas på samma ställe gör ju att alla får läsa om allas olyckor. Det är jäkligt trist att läsa men samtidigt en bra påminnelse att försöka ta det lugnare ... lätt att säga men svårt att göra tyvärr ...

kan bara instämma....

det är sorgligt att läsa sånt här.........och jag lider med anhöriga.
Fick min mc-säsong förkortad av en bilist förra måndagen.(u-sväng över dubbla spärrlinjer).
hojen kvaddad och ben brott i handen och översidan av handen avskalad.......MEN.... Det kunde ha gått värre..
Jag kommer i fortsättningen behandla bilar som om det satt en 5-åring bakom ratten.

Last edited:
KGA skrev:

Varför hoppade just du på mig? :skrämd det betyder att du är lite omognare än de andra här på forumet, som håller sig till kanalens snack... Det jag menade det var att man blir i paniksituationen även när man kör sakta. :crash

46 meter svarta spår.....................i 150 km med låst bakhjul blir säkert spåren 100 meter.

Jag menar bara att han inte ska dömas av längden på bromsspåren.

xplojt skrev:
Varför hoppade just du på mig? :skrämd det betyder att du är lite omognare än de andra här på forumet, som håller sig till kanalens snack... Det jag menade det var att man blir i paniksituationen även när man kör sakta. :crash
Vem ska jag annars "hoppa på" det är väl du som kör moppe?Det handlar inte om att vara omogen bara att det här är ett forum för dom som kör sporthoj.Det sulle bli fel om alla med moppe började skriva inläg.Men det var inte det den här tråden handlade om så om du har några åsikter kan du skicka pm till mig.

KGA skrev:
Vem ska jag annars "hoppa på" det är väl du som kör moppe?Det handlar inte om att vara omogen bara att det här är ett forum för dom som kör sporthoj.Det sulle bli fel om alla med moppe började skriva inläg.Men det var inte det den här tråden handlade om så om du har några åsikter kan du skicka pm till mig.

Men banna / ta bort mig från Sporthoj.com då? fan jag gav bara min åsikt om dessa dödsolyckor sorry ffs!

Re: kan bara instämma....

BENSON skrev:
det är sorgligt att läsa sånt här.........och jag lider med anhöriga.
Fick min mc-säsong förkortad av en bilist förra måndagen.(u-sväng över dubbla spärrlinjer).
hojen kvaddad och ben brott i handen och översidan av handen avskalad.......MEN.... Det kunde ha gått värre..
Jag kommer i fortsättningen behandla bilar som om det satt en 5-åring bakom ratten.

Ännu ett exempel...på allas våra bilförare.

Den här tråden borde ligga på alla bilforum å slängas upp i alla bilförares ansikten. :finger

Vi kanske ska trycka upp en hög å sätta upp lite över allt där vi bor?!?!?!?! :squid

:(
Påsken verkar inte vara speciellt kul i år!
Mina tankar och sympatier går till familj, släkt, vänner och bekanta!
/Kalle

Re: Re: Re: Olycka i Vellinge

zykl0n skrev:
Det är flera dödsolyckor på samma ställe :skrämd :(

Mc-förare döda i olyckor

Malmö TT

En 24-årig man omkom i eftermiddags vid en trafikolycka på riksväg 45 strax norr om Vänersborg.

Mannen körde en motorcykel söderut när han i en korsning tvingades väja för en bilist som körde ut på riksvägen. När bilisten uppmärksammade motorcykeln försökte hon svänga in på en bussficka.

Motorcykeln träffade bilens högra framdörr och därefter kanten på ett brunnslock och mannen förlorade kontrollen. Motorcykeln körde i hög hastighet genom ett viltstängsel, över en vedtrave och träffade slutligen ett träd. Mannen omkom omedelbart.

En 19-årig kvinnlig passagerare skadades allvarligt och fördes till Norra Älvsborgs lasarett.

Både den 24-åriga mannen och den 19-åriga kvinnliga passageraren omkom i olyckan.
Idag fick jag veta att mannen var son till en kvinna på samma företag som jag jobbar på(stort företag), och att hans lever blev transplanterad till en arbetskamrat på min avdelning. Min arbetskamrat hade skrumplever, trots att han är renlevnadsmänniska. De tror att han blev "smittad" efter en olycka i unga år där han fick lite extra blod. Min arbetskamrat har vart mycket illa ute och skulle inte ha överlevt mycket längre om han inte fått en ny lever.

Re: Re: Re: Re: Olycka i Vellinge

Matin skrev:
Både den 24-åriga mannen och den 19-åriga kvinnliga passageraren omkom i olyckan.
Idag fick jag veta att mannen var son till en kvinna på samma företag som jag jobbar på(stort företag), och att hans lever blev transplanterad till en arbetskamrat på min avdelning. Min arbetskamrat hade skrumplever, trots att han är renlevnadsmänniska. De tror att han blev "smittad" efter en olycka i unga år där han fick lite extra blod. Min arbetskamrat har vart mycket illa ute och skulle inte ha överlevt mycket längre om han inte fått en ny lever.

www.cityakuten.com????????

*/ ?>
Nyheter
Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage