Olycka i värmland! (med dödlig utgång)

Ännu en olycka som med största sannolikhet inte ens hade skett, om där inte hade funnits dessa jävla mitträcken.. Suck.

Det e ju tragiskt!

Måste varit den sämsta sommaren för dödsolyckestatistiken...

framhjulssladd skrev:
2345803 Ännu en olycka som med största sannolikhet inte ens hade skett, om där inte hade funnits dessa jävla mitträcken.. Suck.
Tragiskt... men tycker du att vi ska avveckla motorvägarna eftersom du inte vill ha mitträcken?!

Det är så jekla jobbigt med alla dessa olyckor. Många har fått sätta livet till i år. Skänker en tanke till hans anhöriga.

HanneZ skrev:
2345810 Tragiskt... men tycker du att vi ska avveckla motorvägarna eftersom du inte vill ha mitträcken?!

Man kan ju göra bättre mitträcken som fungerar bättre gentemot mc-förare.
Men det är nog svårt. Räcken är hårda :(

Last edited:
HanneZ skrev:
2345810 Tragiskt... men tycker du att vi ska avveckla motorvägarna eftersom du inte vill ha mitträcken?!

Mitträcken finns inte enbart på motorvägar. :fatta!

HanneZ skrev:

Som du säger kan inte alla få som dom vill, då skulle inget fungera för någon till slut. Tycker det är bra dom finns, håller ju mötande trafik borta i alla fall

Dom verkar inte veta så mycket om olyckan nu men det kommer säkert fram mer info senare.

LaZoR skrev:
2344462

Har just varit ute på en trafikolycka där en mc förare misste livet, och det satte igång en massa tankar kan jag lova?:(:(:confused: :confused:

Är det denna kanske?

Mr Helmut skrev:
2345880 Som du säger kan inte alla få som dom vill, då skulle inget fungera för någon till slut. Tycker det är bra dom finns, håller ju mötande trafik borta i alla fall

Dom verkar inte veta så mycket om olyckan nu men det kommer säkert fram mer info senare.

Är det denna kanske?

Ja, det var faktisk den:(. Jag gjorde allt som stod i min makt, men hans liv gick inte o rädda:(

Ska det aldrig sluta med olyckor???

Skänker en tanke till släkt och vänner..

RIP/Veronica

Jag gjorde läxan den här gången iaf.
Jag syftade på de krokförsedda vajerbaserade mitträckena som redan bevisligen har dödat ett antal motorcyklister i Sverige, vilka naturligtvis inte har något med motorvägen att göra.

Enligt TT så verkar det inte vara mitt räckets fel :confused:

Så här står det:

Enligt polisen i Värmland tappade föraren kontrollen över sin motorcykel och körde in i motorvägens mitträcke, skriver TT

Kan ju tolkas som han hade för stor båge eller??

Många olyckor hade kunnat undvikas om förarna hade vetat sin begränsning....moderna hojar klarar mkt mera än de flesta förare klarar....

Men mina tankar går givetvis till de anhöriga!!

//DFMSWEDEN

Det är inte vajerräcke vid den den aktuella platsen, utan ett armcoräcke. Kan ju vara bra att veta sådant innan man yrar om vajerräcken. Mitträcken på motorvägar kan man knappast ta bort.

Motorvägspåfarten vid den aktuella platsen är superfin, och sveper vänster höger. Den inbjuder till hårda gaspådrag, men tyvärr nyper påfarten precis i slutet.
Dock ingen idé att spekulera i om detta var orsaken eller ej.

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti