Olycka i stan

jag körde förbi några minuter senare. såg ut som en orange BMW offroad nyare modell eller liknande. Hoppas det gick bra :pannkyss

folk kör som idioter på den gatan.

I går körde en gubbe (ok runt 35-40) snabbt genom en korsning tutandes på 2 kvinnor som gick över vägen.

Han hade rött...riktigt jävla rött...säkert 20 sekunders rött....

Hoppas det gick bra för mc-föraren.

Inte den sista olyckan som kommer hända på Mariedalsvägen... nu har ju dessutom något ljushuvud beslutat att bygga om skiten så att det växlar mellan 1 och 2 filer för att fler bilar ska få plats att parkera = När man kör ut från sidogatorna (exempelvis ribevägen) så har man nuförtiden en hel rad med bilar ivägen för att se om det är "fritt fram" när man kör ut.

Varför inte införa högerregel i rondeller, tillåta cyklister på motorvägen, lägga ansvaret på motortrafikanterna när en fotgängare går på övergångsställe (ahhh.... just det... den korkade jävla regeln var ju redan införd). Jävla cirkus där ute!

yoohan skrev:
2457660 nu har ju dessutom något ljushuvud beslutat att bygga om skiten så att det växlar mellan 1 och 2 filer för att fler bilar ska få plats att parkera

Hej,

Stämmer inte. Det var tanten i mitt hus som såg till att det är som det nu är. (och nej, jag kan inte spöa henne åt dig :) )

Tanken med det hela är att få ner hastigheten på Mariedalsvägen. Inte fixa parkeringar. Fartkameror nån? Varför sätts dom inte upp i stan där dom faktiskt behövs?
New York har massvis med köra mot rött kameror tex.

Vilket Malmöbor ändå skiter i. Som gammal stockholmare förundras jag dagligen över trafiken i Malmö. Helt plötsligt blir mitt körfält antingen en busshållplats eller parkeringar. Plus att folk parkerar på genomfartslederna där det är stoppförbud. Inte för att vara rasistisk men araber och kärringar borde ha gula saftblandare på taket :D

Jasså du bor också i krokarna? Spöa henne låter överdrivet, men du kan väl PM:a mig Namn och Adress så kan jag ju skicka ett välformulerat brev till henne och förklara hur stadstrafik fungerar. Jag håller helt med dig angående Malmötrafik kontra resten av Sverige. Det går någon magisk gräns mellan skånde och halland. Här nere är det anarki. Folk kör med velighet, planerar 1 meter i taget, är helt blinda för risker, och visar ungefär lika mycket hänsyn som G.W.B. Har kört till jobbet de senaste veckorna, men har funderat på att lägga ner... det slutar alltid med att jag blir snuskigt irriterad över att se hur förbryllande korkat folk kör, vilket leder till att man vill om varrenda idiot så man slipper bli offer för deras konstiga beteende, och vips så ligger man och split-lane:ar och kör storslalom längs nobellvägen.

Nej, Mariedalsvägen, Södra Bulltoftavägen, Regementsgatan, och vissa andra vägbyggen i malmö förblir ett mysterium för mig... Ett resultat av stora mängder valium, starköl, och bakfulla måndagsmorgonar.

Peace Out.

SirWankalot skrev:
2458396 Hej,

Stämmer inte. Det var tanten i mitt hus som såg till att det är som det nu är. (och nej, jag kan inte spöa henne åt dig :) )

Tanken med det hela är att få ner hastigheten på Mariedalsvägen. Inte fixa parkeringar. Fartkameror nån? Varför sätts dom inte upp i stan där dom faktiskt behövs?
New York har massvis med köra mot rött kameror tex.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park