Olycka i Örebro

Patrik

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Såld
ÖREBRO
En person omkom på fredagen när en motorcykel och en lastbil kolliderade på E¤18 utanför Örebro.
Larmet om olyckan kom strax efter klockan tre på eftermiddagen.
Kollisionen inträffade vid avfarten till flygplatsen.
- Föraren avled förmodligen omedelbart, säger Thomas Petersson, inre befäl vid Nerikes brandkår, till TT.
Inga andra personer skadades. Hur olyckan gick till är inte känt ännu.

Mycket sorgligt..

Nån som vet vem det var?

Men vafan, det är ju en om dan nu!
Kör för fan som folk!

fy, detta är ju hemskt......

Vila i frid, och en tanke till familjen.

Asså, nu får folk ta det lite lungt...

Om detta ska fortsätta blir det antingen tomt på sporthoj eller fullt i himlen, beroende p åvilken kategori man råkar tillhöra.

:(

Vet inte hur jag ska formulera mig (inte helt nykter) men "tur" att ingen PBR är inblandad. Det var tungt med TT, skulle vara trist om ännu en "kändis" flyger vidare. :(

PBR är välbehållna, men folk blev lite oroliga då vi skulle pasera där på eftermiddagen.. det var tydligen en 49årig man...

vila i frid

Från Nerikes.se

"Vinden är den troliga orsaken till dödsolyckan med motorcykel och lastbil på fredagen.
En 49-årig motorcyklist från länet omkom när han kolliderade med en mötande lastbil på E 18 utanför Örebro.
– Det fanns många vittnen och chauffören har kunnat höras trots att han chockades. Vindfång eller en luftficka har troligen gjort att motorcykeln for emot lastbilen, säger vakthavande befäl Bo Rosendahl vid Örebropolisen.
Kollisionen inträffade vid avfarten till flygplatsen. Motorcykeln körde in i lastbilens vänstra framhjul.
– Han var en van förare och hade riktig utrustning men avled omedelbart. Det finns ingen misstanke om att någon av förarna var påverkade vid olyckan, utan det var ett rent olyckstillbud, säger Bo Rosendahl.
Anhöriga underrättades under fredagen. "

Sympati till släkt o vänner...

Patrik skrev:
Från Nerikes.se

"Vinden är den troliga orsaken till dödsolyckan med motorcykel och lastbil på fredagen.
En 49-årig motorcyklist från länet omkom när han kolliderade med en mötande lastbil på E 18 utanför Örebro.
– Det fanns många vittnen och chauffören har kunnat höras trots att han chockades. Vindfång eller en luftficka har troligen gjort att motorcykeln for emot lastbilen, säger vakthavande befäl Bo Rosendahl vid Örebropolisen.
Kollisionen inträffade vid avfarten till flygplatsen. Motorcykeln körde in i lastbilens vänstra framhjul.
– Han var en van förare och hade riktig utrustning men avled omedelbart. Det finns ingen misstanke om att någon av förarna var påverkade vid olyckan, utan det var ett rent olyckstillbud, säger Bo Rosendahl.
Anhöriga underrättades under fredagen. "

Sympati till släkt o vänner...

Usch...måste vara hemskt att som ambulanspersonal ta hand om sådant här. :(

Fy fan... :gråta

Tänk på att det blir en jävla luftturbulens runt en lastbil...särskilt om den har släp.

Riktigt tråkigt är det...

Jag är inte så erfaren åkare ännu, men är detta ett vanligt fenomen att man vinglar till kraftigt när man möter lastbilar?

Fenriz skrev:

Jag är inte så erfaren åkare ännu, men är detta ett vanligt fenomen att man vinglar till kraftigt när man möter lastbilar?

Risken är rätt stor när man möter en lastbil ja.

Fenriz skrev:

Jag tyckerman vinglar mer när man kör om dem, men så möter jag sällan lastbilar på smala vägar i hög hastighet...

----

R.I.P.
:(

Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...