Olycka - Huddingevägen/örbyleden

Buzz

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2003
Hoj
thumper
Kom åkandes med bilen vid runt kl 12, minns inte tiden och det var en massa blålampor i korsningen Huddingevägen Örbyleden, 2 brandbilar 1 ambulans o akutbil och en massa polisbilar. Låg en hoj vid räcket mitt i vägen och den var helt mos. Föraren rörde på sig iallafall, såg när dom bar in honom i ambulansen.

Hoppas verkligen att föraren inte vart allvarligt skadad.

Jag var där och såg hela olyckan :( ... och föraren av den total kvaddade mc:n såg illa tilltygad ut, vet inte hur allvarligt skadad han blev (såg en del, men vill inte gå in på det).
men jag hoppas för nära, kära och framförallt honom att han klarar sig.

När jag åkte förbi där stod det en massa bilar parkerade på vägen och massor av folk gick på vägarna - var det nåt streetrace pågång??
Jag tror jag passerade där innan olyckan...

Du kan väl säga något om hur det gick till - överkörd eller körde han på nån?

var där när det inträffade.

vi hadde just fått grön ljus när han som ligger för börjar rulla, helt plötsligt så kommer det en mc som kör för rött (troligtvis om det inte var fel på ljusen) och träffar en evo 3:a på högra sidan.

föraren flyger nog av sin båge och träffar kanske rödlyset och landar på fel sida av mittrefugen,

skador vi hörde han hadde fått var att tre fingrar va nästan helt av, nack- och ryggskador, ben såg ut att va av, skallskador.

men jag undrar vad han hadde glömt sitt tänkdon, för han kom ju riktigt fort in i korsningen som var röd för hans del.

med tråkiga hälsningar/ sven som är i chok

Rs_man skrev:
var där när det inträffade.

vi hadde just fått grön ljus när han som ligger för börjar rulla, helt plötsligt så kommer det en mc som kör för rött (troligtvis om det inte var fel på ljusen) och träffar en evo 3:a på högra sidan.

föraren flyger nog av sin båge och träffar kanske rödlyset och landar på fel sida av mittrefugen,

skador vi hörde han hadde fått var att tre fingrar va nästan helt av, nack- och ryggskador, ben såg ut att va av, skallskador.

men jag undrar vad han hadde glömt sitt tänkdon, för han kom ju riktigt fort in i korsningen som var röd för hans del.

med tråkiga hälsningar/ sven som är i chok

för att fylla i lite, föraren av mc:n "tuchade" (ganska mkt) högra sidan av fronten då evo:n som
skulle svänga vänser, mc:n fortsätter efter kontakten med bilen rakt in i "räcket" (där även trafikljuset står) som är före en betong refug.

Last edited:
Ja det var ju tur att det inte var bilisten som körde mot rött. Då hade det blivit en sån där arg tråd.

Tysken skrev:
Ja det var ju tur att det inte var bilisten som körde mot rött. Då hade det blivit en sån där arg tråd.

Så här har du skrivit förut:
Fan va alla är kåta i dödsolyckor och faran med att åka mc. Åk och var glada istället. Några dör, andra inte.

Är du alltså en av "alla"?? Jag trodde att du inte ville läsa dessa trådar??? :rolleyes:

:( medlem på forumet!!!!!!!!!! Skit oxå!!! KRYA PÅ dig! Kommer inte nämna namnet men nämner jag namnet kommer ni direkt veta vem det är!!!

Jag passerade olycksplatsen när det var fullt räddningspådrag... Jag såg aldrig någon av personerna som var inblandade, jag kände inte för att stanna och glo, däremot såg jag att de arbetade med någon på "fel sida" av mittenbarriären. Det räckte för att jag skulle bli illa berörd (-Dooh!)

Gixxern var fullständigt söndertrasad, inte för att det spelar någon roll hur pass skadad hojen blir när det även är personskador, men skadorna på hojen pekade på att det inte var frågan om låga hastigheter.. Otroligt att föraren överlevde.

Jag var lite fundersam över hur olyckan gått till, men med tanke på fordonens och förarens placering gissade jag på en rödljuskörning av hojföraren... Tråkigt om det nu skulle visa sig vara så. Vi är som hojåkare så pass utsatta i trafiken att det bara känns onödigt om man som förare "försämrar" oddsen för sig själv genom att tänja på gränserna.

Missuppfatta mig rätt, jag är verkligen inte ute efter att säga "han får skylla sig själv". Jag hoppas innerligt att föraren fortfarande lever och att de bestående men han garanterat kommer att få inte ska vara så allvarliga. Jag vet inte heller alla fakta bakom olyckan så jag ska inte spekulera mer (en del hatar mig säkert redan för den "spekulation" jag redan gjort).

Att se "resultatet" av en hojolycka är dock aldrig kul, man kan bli avskräckt för mindre. Av personlig erfarenhet vet jag att det inte är något kul att ligga utslagen på asfalten heller (-Dubbel-Dooh!)... Man törs f-n inte köra hoj utanför banan längre :( "Sensmoralen" måste bli: tänk på hur du kör - ingen annan gör det åt dig...

Hoppas killen(?) som körde överlever och kan gå vidare. Hoppas även att den andra(?) personen som nämndes som skadad klarar sig... det var en ruskig smäll...

/T

Swedie skrev:
:( medlem på forumet!!!!!!!!!! Skit oxå!!! KRYA PÅ dig! Kommer inte nämna namnet men nämner jag namnet kommer ni direkt veta vem det är!!!
Var det möjligtvis kamera monterad på hojen???

Det skulle vara streetrace dära, men det var så ruggigt oorganiserat och så förbannat mycket publik så det blev inget, en hel del MCs som lekte...

Håll oss uppdaterade ni som har info.

Jag var oxå där fast innan olyckan. Det rådde den vanliga när-det-är-många-människor-anarkin och rödljuset var inte specellt bra respekterat...
Själv fick jag köra slalom mellan människor och bilar som stod mitt i vägen...

Jag har viss förståelse för hur det kunde gå fel även om föraren var mkt erfaren...

Swedie skrev:

Berätta vem det är så man slipper vara orolig över om det är nån man känner!

Någon med en gixxer, i hög fart, vid ett stretrace och Swedie säger att vi skulle veta vem det var om han berättade...
VV's nollvision känns lågt bort på något sätt?

För övrigt är det fint att Sveriges motorkultur växer men inte på detta ständigt tragiska sätt :(

MC-föraren bröt lårbenet, skadade handen rätt illa och ådrog sig inre skador. Allt är opererat och läget uppges vara stabilt. Han får själv ge sig tillkänna när han är redo för det. Tills dess får ni ge er till tåls och gärna låta bli att spekulera om ditten och datten på forumet.

*/ ?>
Back