Jag passerade olycksplatsen när det var fullt räddningspådrag... Jag såg aldrig någon av personerna som var inblandade, jag kände inte för att stanna och glo, däremot såg jag att de arbetade med någon på "fel sida" av mittenbarriären. Det räckte för att jag skulle bli illa berörd (-Dooh!)
Gixxern var fullständigt söndertrasad, inte för att det spelar någon roll hur pass skadad hojen blir när det även är personskador, men skadorna på hojen pekade på att det inte var frågan om låga hastigheter.. Otroligt att föraren överlevde.
Jag var lite fundersam över hur olyckan gått till, men med tanke på fordonens och förarens placering
gissade jag på en rödljuskörning av hojföraren... Tråkigt om det nu skulle visa sig vara så. Vi är som hojåkare så pass utsatta i trafiken att det bara känns onödigt om man som förare "försämrar" oddsen för sig själv genom att tänja på gränserna.
Missuppfatta mig rätt, jag är verkligen inte ute efter att säga "han får skylla sig själv". Jag hoppas innerligt att föraren fortfarande lever och att de bestående men han garanterat kommer att få inte ska vara så allvarliga. Jag vet inte heller alla fakta bakom olyckan så jag ska inte spekulera mer (en del hatar mig säkert redan för den "spekulation" jag redan gjort).
Att se "resultatet" av en hojolycka är dock aldrig kul, man kan bli avskräckt för mindre. Av personlig erfarenhet vet jag att det inte är något kul att ligga utslagen på asfalten heller (-Dubbel-Dooh!)... Man törs f-n inte köra hoj utanför banan längre

"Sensmoralen" måste bli: tänk på hur du kör - ingen annan gör det åt dig...
Hoppas killen(?) som körde överlever och kan gå vidare. Hoppas även att den andra(?) personen som nämndes som skadad klarar sig... det var en ruskig smäll...
/T