Olycka Höganäs.

Personen i olycka 2 brukar köra i skinnjacka och hjälm bara, så hoppas han efter omständigheterna klarar sig bra. Ingen aning hur allvarlig olyckan var, hojen ser dock ut att inte vara helt kvaddad, enligt wighsnews

Personen i olycka 2 brukar köra i skinnjacka och hjälm bara, så hoppas han efter omständigheterna klarar sig bra. Ingen aning hur allvarlig olyckan var, hojen ser dock ut att inte vara helt kvaddad, enligt wighsnews

Vad är poängen???
Dem som är intresserade kan själva söka och läsa om det på HD.se

Känns som det går inflation att starta en ny tråd så fort någon har lyckats välta eller klota....så var är poängen ännu en gång??

• Gilla
Reaktioner: zm
Undrar om den där vita r1 var samma som jag råkade ut för på motorvägen, då han låg och gjorde mycket vingliga wheelisar mitt bland bilarna.... Så pass att jag satt med mobilen redo att ringa 112.
Det var just en vit retta. Blås vet jag inget om, men det var ingen regskylt i alla fall. Han hade kompisana bakom i en skåpbil som hejade på bäst dom kunde...
Tragiskt hur som helst, men inte oväntat om det är samma kille... :(
//-nemesis-

Vad är poängen???

Känns som det går inflation att starta en ny tråd så fort någon har lyckats välta eller klota....så var är poängen ännu en gång??

Folk bryr sig väl om hojfolk och därefter nyfikna. Även om man inte känner personen innantill så påverkar det än när man läser sådant här, speciellt när personerna är i ens egen ålder. Så känner iaf jag.

Så om någon vet hur det är med person 2 så skicka gärna ett PM..

Vad är poängen???

Tja... med lite tur kanske nån reflekterar och tänker till.

Jag personligen uppskattar mycket att dessa trådar kommer upp och raporterar om olyckor.
När jag sitter vid datorn kollar jag SH, FB och Blocket. Jag sitter inte och läser igenom HD, Skånskan Wighsnews etc. Då är jag väldigt glad att det finns dom som håller koll på detta och raporterar vidare i en tråd när en mc olycka har skett.

Det är lika hemskt vem som än är drabbad i en olycka men är det nån jag känner eller kör med, lr brukar träffa på körningar vill jag gärna veta det.

Scenario när man dyker upp på en TT och frågar.
- var e han/hon idag, brukar ju köra?
-svar: nej han/hon ligger på intensiven.

man vill gärna veta

så ni som startar trådar och raporterar. keep up the good work och ni som tycker det känns jobbigt behöver ju faktiskt inte läsa trådarna.

ha en bra dag och kör försiktigt:krama

Vad är poängen???

Varför inte? Att få folk att inse att det händer olyckor omkring oss hela tiden kan aldrig vara till något negativt. Att läsa en sådan här sak får en genast att bli lite mer riskmedveten, även om det så bara är för en dag så är det något positivt! Det är klart att man som hojare vill veta när det hänt en MC-olycka, var (så att man tänker efter två gånger när man själv kommer på samma- eller en liknande- sträcka), hur (så att man själv kan undvika att göra samma misstag) och i vissa fall även vem - någon man känner till?

Ser ingen anledning att inte lägga upp sådana här trådar.

Folk kör som idioter på den sträckan. Kör där ofta eftersom den vägen tillhör mitt utdelningsområde. Fy vad hemskt med dödsfall :(

Modererat [Det är onödigt med personangrepp]

Nu startar folk trådar om olyckor. Gillar man inte dem behöver man inte klicka på dem och kanske starta en bättre tråd själv om nåt annat givande än om hur 80-talsinspirerade CobraKai att vara så hjärndöda man bara kan.

Last edited by a moderator:
Jag körde några bilar bakom när krocken skedde. Tror MCn körde in i en BMW. Det var på väg till ett s k illegal street race där det inträffade.
Killen på MCn verkade iallafall sitta bredvid vägen och lite omtöcknad.

Låter som uppgifterna jag fått, inte hunnit bromsa och undkommit med lite ryggont.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT