Olycka 13/9 söderleden!! Vem??

Tycker nog inte det är något fel på att slanga, men man kan ju välja sina tillfällen.
Undrar om ni som tycker det är så jävla ballt att slanga mitt bland bilar tycker det är lika ballt när er flickvän eller någon annan närstående blir dödad av någon som inte känner sin hoj??????? VA??

pageer skrev:
Tycker nog inte det är något fel på att slanga, men man kan ju välja sina tillfällen.
Undrar om ni som tycker det är så jävla ballt att slanga mitt bland bilar tycker det är lika ballt när er flickvän eller någon annan närstående blir dödad av någon som inte känner sin hoj??????? VA??

Självklart tycker ingen det.

Men som i alla sammanhang måste man värdera riskerna på ett relevant sätt. Det är ytterst osannolikt att någon utomstående kommer till skada vid bakhjulsåkning som inte sker där fotgängare finns i närheten. Däremot är det inget annat än idiotiskt att köra på bakhjulet i tätt trafikerade 50-områden. :fakta

För några veckor sedan gick jag ur min bil och skulle gå över gatan just när en idiot på en Husaberg kommer dånande på ett hjul och stannar på framhjulet strax framför mig. Tummen upp och flatgarv till kompisen som kom efter på en glidare. Trottoaren var full av människor som promenerade och satt på uteserveringar. Båda sidor av den smala gatan tätt parkerade bilar. Det hade varit helt omöjligt för honom att hinna få stop på hojen eller väja om jag hade tagit klivet ut i gatan utan att första titta åt hans håll. Pucko! :mad:

Wheela kan man göra, om man som vissa av er påpekar. Väljer sina tillfällen. Dom som dock gör det med trafik runt okmkring sig får ju själv ta konsekvenserna, det är dom säkert medvetna om också. Sen är det a l l t i d tråkigt att folk får smaka på asfalt.
Oavsett om det är deras eget fel eller inte.
Men som sagt, ta det som ett rättesnöre att tänka efter före!

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT