Olycka-ödsmål

Man får inte svänga vänster om det stör annan trafik. Har man inte sikt framåt pga krön eller kurva så skall man köra vidare och vända på lämpligt ställe.

Mycket tjat om det i teoriböckerna när man tar körkort.

Så ge dig inte, även om du hypotetiskt höll för hög hastighet så skall det svängande fordonet vara vållande, och dess trafikförsäkring får täcka skadorna på din MC.

Hoppas du klarar dig utan bestående besvär i kropp och själ utöver plåt och plastskadorna.

Ok, jag skall skriva ner en skadeanmälan i morgon. Kommer också ihåg det där ifrån teorin, men man förstår att inte många följer denna uppmaning, inte jag häller. Hoppas att försäkringsbolagen tar hänsyn till detta. Just i detta kurvparti är det helt omöjligt för den vänstersvängande från det hållet att se något.

Japp, det är en röd/vit retta och visst är jag mörkhyad.

Då har jag helt sækert sett dig i Stenungsund i sommras:tummenupp
Hoppas att det går bra før dig med rehab:pannkyss

Skönt att du klarade dig så bra ifrån den olyckan!! :tummenupp I handboken till min hoj står det att bilar som viker tvärs över i mötande fil är den typ av situation som är vanligast i olyckssammanhang på hoj. I din situation verkar det som att du ändå var så pass koncentrerad att du t.o.m. hann välja objekt att åka på, sånt kan vara avgörande i sådana här situationer.

Jag har övat särskilt mycket på två saker i min körning på sistone som jag hoppas ska skydda mig åtminstone en del emot liknande situationer, för det första tränar jag mig på att bli bättre på att behålla koncentrationen ända till slutet av turen med hojen, vilket är en konst, man har en tendens att bli lite distraherad efter att man åkt i några timmar. För det andra tränar jag mig på att bli bättre på att öka framsyntheten för att överraskande situationer inte ska bli så överraskande.

Usch, det måste vara en otäck stund då man kontrollerar om man kan röra sig efter kraschen...! Tack för din uppmaning om att köra försiktigt!

Skönt att du klarade dig bra!

I skaderapporten behöver det ju inte stå att du höll för hög hastighet då ingen i närheten hade en laser riktad på dig....

Obehagligt att läsa om när det är någon man känner!

Vi får krya på dig med en öl eller trettio när vi ses nästa gång :D

Jbod- vi får väll ta en sväng när jag styrt upp en ny hoj.

Suzuki... Japp, det med att hålla koncentrationen genom hela turen och inte tappa hugget är viktigt. Han faktiskt tänka en hel del innan det small. Det var ingen höjdare de första sekunderna när man kände efter om kroppen fungerade. Sen började det göra ont, har aldrig varit så skönt att ha ont:).
Nej de behöver inte stå med, men det gick inte så jätte fort.

Klart vi skall dricka öl i mängder:).

Nej nu har jag tryckt i mig mängder av smärtstillande och hoppas på att få sova några timmar.

Ha de gött alla.
Daniel Olsson

Kul att du klarade dig så bra. Inte ofta man får reda på hur det går för folk efter att dom åkt iväg med ambulans eller helikopter.

Lycka till med rehab och försäkringsbolag.

GasOlle- Tackar, jo jag tänkte det. Lika bra att alla får en förstahands rapportering:), istället för gissningar.
Skall åka till bike idag och kolla på lite hojar, får se hur det känns. Jag hade ju redan beställt en R1 -09, så det kan ju vara lite korkat att köpa en hoj nu. Men å andra sidan vll jag ha något säsongen ut. Kanske skulle köpa mig en banhoj och hålla mig på bana:). Ja ja, vi får se.
Ha de gött
Daniel

Just i detta kurvparti är det helt omöjligt för den vänstersvängande från det hållet att se något.

Skulle jag kalla för vårdslöshet i trafik, att svänga vänster där alltså, med SLÄP, och dessutom PARKERA ekipaget mitt över vägen när man väl ser att man får mötande trafik...

Gå inte med på några skambud från f-bolaget nu, glöm inte att du kan anlita en opartisk vaddetnuheter för en utomstående värdering av hojen. Självrisk skall du inte betala, du skall få ut en minst lika fräsch och välutrustad maskin som den du fick mosad :-)

Vi får hoppas att det löser sig på bästa sätt. Undrar hur det är med den personliga utrustningen? Om den går på någon försäkring? Slipon lär man väll inte få betalt för, men man kanske kan plocka av den från skrothögen o försäkringsbolagen anser att det var bilens fel?

...

Vi får hoppas att det löser sig på bästa sätt. Undrar hur det är med den personliga utrustningen? Om den går på någon försäkring? Slipon lär man väll inte få betalt för, men man kanske kan plocka av den från skrothögen o försäkringsbolagen anser att det var bilens fel?

Kommer du ihåg vad det var för bil som körde med släp?`

nej, kommer inte ihåg något reg nr. försöker få tag i det via polisen. Tyvärr verkar de smått omöjligt att jaga tag i rapporten för ingen verkar veta var den finns:).

Vart har du hojen försäkrad? Min försäkring från Trygghansa täcker iaf kläder också. Tror de flesta gör de.. Lycka till framöver! Sålänge du har bilder eller kan visa upp bilder med slipon eller tillochmed hojen ska nog det kunna räknas in som värdehöjande också.

Haha, nu har jag fått tag i regnr till bilarna, dock fick jag inte veta vilken jag körde in i och vilken jag flög in i:).

Jag har hojen försäkrad hos IF. Tror jag har lite bilder på hojen.

Tycker absolut du ska försöka. Kolla villkoren men försök oavsett vad.

Har du inte kvitto kvar som kan styrka det så få listpris på röret hos någon handlare.

Sen är det ju frågan om originalets värdesättning förstås - men frågar de inte så...

Men lycka till i vilket fall som helst!

Har skrivit med allt i brevet till försäkringsbolaget. Visst har jag kvar kvittot, det monterades när jag köpte hojen och står specificerat.
Var ut och haltade någon km i dag, skönt men man blir trött och får ont:).
Tack för lyckönskningarna.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...