Olssons bil och Mc i Strövelstorp - Varning

Andymetal

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2012
Hoj
Triumph Street Triple 09
Hej!

Köpte en begagnade r1a från dem, som de skulle regga in. Enligt Eddie skulle denna vara genomgången och aldrig vurpad. De servade den innan leverans och besiktigad.

Efter att ha haft denna hoj i ca 1 år så lämnade jag in den på lillemans i lund för genomgång då olja o filter skulle bytas. Jag tyckte även att jag var tvungen att lägga rätt mkt tyngd i kurvorna för att få hojen att lägga sig ned. Jag frågade även om de vill kolla däcken, då det ena däcket läckte luft. De monterade av alla kåpor och gick igenom hojen i detalj. Ramen hade fått sig en smäll sa dem och fälgarna var katastrof. De sa med säkerhet att denna hoj varit i backen och värdet var ca 7 000:- jag köpte den för 32... Tyvärr är det inget som jag kunde märkt (om jag inte plockat isär hojen och varit kunnig, enligt lillemans). Denna var med största sannolikhet, hårt körd och oljan var inte bytt på länge, enligt lillemans. Jag åtgärdade felen och sen krängde den billigt på blocket och uppgav bristerna. Tyvärr en dålig affär, och jag har lärt mig en läxa. Är det för billigt så skall varningsklockan ringa.. Dock var jag naiv o ung och sugen på pulver...
Jag rekommenderar alla som läser detta, att absolut inte köpa från dem. Deras hojar importeras från England och skall du importera en hoj och tjäna på det, så skall den ha defekt och ha gått lite för att du skall kunna slippa betala momsen. Den skall med andra ord vara använd. Så dessa "nya hojar" de har bla gsxr 750 på blocket, här är något lurt.. Efter efterforskning, känner de besiktningsmannen som besiktar deras hojar och godkänner det mesta. Min hoj gick aldrig igenom besiktningen förrens felen var åtgärdadet ca 10st fel, som man inte kan se med ögat om man inte är proffs....

Så mitt tips! Stöd inte dessa juggar.

/Anders

Du är inte den förste, absolut inte den siste som lurats av dessa. Finns en gammal länk om "Olssons".

kan nån länka till den gamla tråden så är nån schysst? :)

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti