Japp! Var ju av med kortet i höstas och fick tillbaks det strax före jul.
Och jag har inte haft så brottom att skicka in pappret med nytt kort o underskrivt.
AJAJ!! Inte bra! Skickade in det igår, och idag fastnade jag i en rutinkontroll av
alkohol & körkortskontroll. Jag jobbade just då med att köra ut expressbrev (posten)
Dem kom fram till att jag körde olovlig! Jag fattade
ingenting och förklarade allt som det var. Jag har trott att man var tvungen att kunna bevisa
sin indentitet med något, t.ex pass eller annat id-kort. Inte
nödvändigtvis just KÖRKORTET. Men polisen lät mig åka vidare utan att jag
skulle skriva på något o så, MEN eget ansvar att kontrollera vad som blivit fel.
dem skulle rapprtera händelsen och återkomma.
Jag åkte hem för att läsa genom mina papper sedan händelsen i höstas. Hittar
"I ert fall skickar Vägverket automatiskt underlag för ansökan om utfärdande av körkortet
till er. Körkortet kan utfärdas först när underlaget kommit tillbaka till Vägverket
och spärrtiden löpt ut. Ert körkort gäller från och med den dag då det utfärdats.
Om ni gör er skyldig till olovlig körning eller annat brott kan detta medföra att Ni
måste vänta en längre tid än som anges i återkallelsebeslutet"
F#N!!!! Men kan det bli något?! Polisen som pratade med DÅ, på plats, har inget
erkännande på papper, jag hade keps o sol-glasögon. Är detta något jag kan få lida för nu
tro?! Jag har inte kört en meter sedan jag fick veta detta, och tänker inte heller göra det
förren jag har mitt kort i handen. Så lite hjälp o tips tack!
Och som sagt, jag har hela tiden trot att efter att spärrtiden gått ut, att det
vart fritt fram att åka igen! OCH det var så tydligen för ett par år sedan (5-6år sedan?!).
Så jag har inte vart helt ute o cyklat,, bara vart lite efter!
Och jag har inte haft så brottom att skicka in pappret med nytt kort o underskrivt.
AJAJ!! Inte bra! Skickade in det igår, och idag fastnade jag i en rutinkontroll av
alkohol & körkortskontroll. Jag jobbade just då med att köra ut expressbrev (posten)
Dem kom fram till att jag körde olovlig! Jag fattade
ingenting och förklarade allt som det var. Jag har trott att man var tvungen att kunna bevisa
sin indentitet med något, t.ex pass eller annat id-kort. Inte
nödvändigtvis just KÖRKORTET. Men polisen lät mig åka vidare utan att jag
skulle skriva på något o så, MEN eget ansvar att kontrollera vad som blivit fel.
dem skulle rapprtera händelsen och återkomma.
Jag åkte hem för att läsa genom mina papper sedan händelsen i höstas. Hittar
"I ert fall skickar Vägverket automatiskt underlag för ansökan om utfärdande av körkortet
till er. Körkortet kan utfärdas först när underlaget kommit tillbaka till Vägverket
och spärrtiden löpt ut. Ert körkort gäller från och med den dag då det utfärdats.
Om ni gör er skyldig till olovlig körning eller annat brott kan detta medföra att Ni
måste vänta en längre tid än som anges i återkallelsebeslutet"
F#N!!!! Men kan det bli något?! Polisen som pratade med DÅ, på plats, har inget
erkännande på papper, jag hade keps o sol-glasögon. Är detta något jag kan få lida för nu
tro?! Jag har inte kört en meter sedan jag fick veta detta, och tänker inte heller göra det
förren jag har mitt kort i handen. Så lite hjälp o tips tack!
Och som sagt, jag har hela tiden trot att efter att spärrtiden gått ut, att det
vart fritt fram att åka igen! OCH det var så tydligen för ett par år sedan (5-6år sedan?!).
Så jag har inte vart helt ute o cyklat,, bara vart lite efter!

JApp,, nu vet jag det! Leter nr till ansvariga för att jag ska få kortet