Olle har ny moped! (även Jesse)

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Då har man fått ihop den nog för å gasa lite iaf! En CRF blev det till slut! Av årsmodell 2004, ursprunget är cross! Den är så lätt, å den har så skön karaktär, å man sitter så bra, å å å... Men bakbromsen suger. Får se till att trycka dit något fyrkolvsok eller så :P

Drevningen är 15/45, vad tror ni jag ska ha för toppfart med detta? Den varvar ut femman ganska kvickt iaf :) Verkar va rätt okay puder iaf! Frågan är om jag måste dreva ännu högre på de snabba banorna?

En liten guide till bilderna:
Bild 1: Poserar med nya kärleken
Bild 2: Jesses customhoj, även den ny!
Bild 3: Jesse poserar bättre på min hoj =(
Bild 4: Min syster godkänner min nya moped. Här går det undan
Bild 5: "Kolla va jag körde ifrån den där killen, vilken looser"
Bild 6: Jens försöker övertala min syster att ge tillbaka hojjen, medans hon tycker att det är hennes nu...

Bifogat

• 1.jpg
    1.jpg
    134.2 KB · Visningar: 777
  • 2.jpg
    2.jpg
    134.1 KB · Visningar: 327
  • 3.jpg
    3.jpg
    137.4 KB · Visningar: 388
  • 4.jpg
    4.jpg
    111.5 KB · Visningar: 299
  • 5.jpg
    5.jpg
    133.7 KB · Visningar: 363
  • 6.jpg
    6.jpg
    125 KB · Visningar: 392
Den e inte riktigt klar än, ska på Öhlinsbakdämparen, motardframskärm och sen ska framgaffeln byggas om också!

Bild 7: Jesses KTM går på bakhjulet!!!1 Olle suger på fotografera. Men bevis blev det iaf!
Bild 8: Ser ni raceblicken?

Bifogat

• 7.jpg
    7.jpg
    108.1 KB · Visningar: 305
  • 8.jpg
    8.jpg
    132.5 KB · Visningar: 555
mycket vacker motorcykel, men montera omgående dit en vit framstänka!!!!
Carey hart vrider sig i plågor på golvet i sin tatuerarstudio pga inblandandet av seth plast :rolleyes: :D

Hemskesven skrev:
mycket vacker motorcykel, men montera omgående dit en vit framstänka!!!!
Carey hart vrider sig i plågor på golvet i sin tatuerarstudio pga inblandandet av seth plast :rolleyes: :D
Yes master! :Bugar Det ska dit en vit framstänka också! Men innan SM tror jag att hela hojjen kommer bli vit-plastad och omdekalerad till Soldala-färger (vit/blå).

Jag hängde inte med där i seth-plast-snacket, du får förklara ;D Jag satte dit de kåpor som var snyggast och som följde med :P

Abris: Ja, faktiskt, jag är avis :( Fatta va bra jag skulle kunna posa i det där stället :(

OlleR skrev:
Yes master! :Bugar Det ska dit en vit framstänka också! Men innan SM tror jag att hela hojjen kommer bli vit-plastad och omdekalerad till Soldala-färger (vit/blå).

Jag hängde inte med där i seth-plast-snacket, du får förklara ;D Jag satte dit de kåpor som var snyggast och som följde med :P

Abris: Ja, faktiskt, jag är avis :( Fatta va bra jag skulle kunna posa i det där stället :(

Ta av dom gröna gaffelskydden (det fulaste jag någonsin sett "hittat på vinden") räta upp handtagsskydden.

Hulkster skrev:
Ta av dom gröna gaffelskydden (det fulaste jag någonsin sett "hittat på vinden") räta upp handtagsskydden.

Det är i göringen, bara det att klistret blir så sjukt fult å jag måste kolla på något att ta bort det med före jag tar bort dekalerna! Alternativt sätta dit en annan gaffel...

Handtagsskydden måste vara sådär, jag har dom för att skydda kontrollerna när jag vurpar ;D

Tack för kritiken iaf! Det kommer inte vara någon poser utan ska vurpas några gånger innan sommaren är slut ;P Men det är väl kul att den e fin ändå :)

Seriöst finns det fan potetial i min syster, hon kör bättre än jag under 10km/h :P

OlleR skrev:

kitet som du har är ett så kallar förar kit, dvs ett signatur kit för en läcker fmx förare "över där", seth är en annan jänk som oxå flyger cross men alltid brukar ha svarta hojar.
skönt att du fattade att det var en portion ironi i det hela :tummenupp
Den helvita hojjen som hart åker är bara så jäkla snygg, synd att det inte går att maskera en husa på det sättet....

Bifogat

• HOIBIKE-GD.jpg
    HOIBIKE-GD.jpg
    25.8 KB · Visningar: 196
Så du åkte ner till Malmö Jesse? Hoppas du är och förblir nöjd med hojen.
Och Olle, har du handlat bromsarna av detvetdu (Oscar i Stockhom)?

Nu när ni båda är beväpnade för en banhelg så är det bara att boka färja Kapellskär-Mariehamn och skriva upp er på listan i Ålandstråden :tummenupp

420 skrev:
Så du åkte ner till Malmö Jesse? Hoppas du är och förblir nöjd med hojen.

Nu när ni båda är beväpnade för en banhelg så är det bara att boka färja Kapellskär-Mariehamn och skriva upp er på listan i Ålandstråden :tummenupp

Japp, om inget illasinnat händer så är vi på! :tummenupp
Jag mötte upp med Granaten i Nyköping, men hjälp av Olle och hans fars buss.
Hojen verkar kanon, nästan så den lyfter lite på ettan! :D
Nu är det mest mina ekonomiska tillkortakommanden och Olles sov-och-raggvanor som avgör vår färd till Åland. Hjälp oss hålla tummar, vi kommer om det finns den minsta skitchans! :tummenupp

Hemskesven skrev:
Den helvita hojjen som hart åker är bara så jäkla snygg, synd att det inte går att maskera en husa på det sättet....
Haha bara hålla med :) Tack för förklaringen! Då är man ett steg närmare å veta vafan det är man åker på egentligen ;D

420 skrev:

Nej, jag ringde dock å kollade upp om avgassystem, men det kändes osäkert om det var avstämt och om det då skulle ge någon effektökning så det får vila ett tag till. Bromsarna, hjulen å öhlinaren kommer från Peter Lundbergs hoj som gått i lag med Granath´s. Var på G att jag skulle köpa hela hojjen men så kom han på att han skulle ha kvar den :P Det roliga var att vi kom inte på detta förns EFTER jesse köpt sin hoj ;D

Åland e jag lite skraj för, jag vet inte riktigt vad jag gör när jag sover (pratar, ibland skriker) :P Det blir så pinsamt när man sover med 30 mindre kända människor :/ Vore kanonkul att åka dit men vi får se hur det löser sig rent ekonomiskt också!

Oket är ok. Kan du inte ens bromsa stopp på bakhjulet så ligger felet nån annan stans. Har aldrig hört talas om nån som behövt byta bakok på en CRF eller nån annan SM hoj för den delen.
Lufta och ställ in pedal osv innan du ger dig in på såna ombyggen.

Schysst hoj för övrigt...
:tummenupp

Daniel

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...