oljud yz450f

husa0wner

Ny medlem
Gick med
28 Feb 2004
Hoj
Husaberg Fs650e -04, Yamaha yz450f -04
Köpte en yz450f -04:a i lördags innan ränneslätt. =) Fan vilken go hojj får ja lov att säga, braaapar sig fram överallt.

Vet inte om det e jag som e nojjig men ja tycker det är oljud från motorn... Det låter typ som motorerna på husabergarna gör.. svårt å förklara men lixom inget direkt oljud så men man hör ngt skit från motorn. jag tycker ju bara de ska dåna från ljuddämparn typ... det tyssnar lite granna när jag drar in kopplingen.
Man hör de både på tomgång och gaspådrag.

Har ingen ja känner med lika dan hojj men jag lyssnade på en crf 450 i dag och den lät inte lika jävligt.

Nu undrar jag om det är ngn som har lite koll på grejjerna, brukar dom ljuda från motorn eller bör jag vara orolig.

Tacksam för svar MVH: jimmy.

Är det ett knackande ljud?
CRF450 har jag aldrig hört låta.
YZ450F knackar dock lite, många gör det, vet inte om det är alla, men som sagt har hört väldigt många.

Deztallica skrev:
Är det ett knackande ljud?
CRF450 har jag aldrig hört låta.
YZ450F knackar dock lite, många gör det, vet inte om det är alla, men som sagt har hört väldigt många.

nae.. knackar gör den inte.. assvårt att beskriva nästan skrammelljud.. fan me.. humm =) antar ja får leta upp ngn i stan som har lika dan å gämföra me..

husa0wner skrev:
nae.. knackar gör den inte.. assvårt att beskriva nästan skrammelljud.. fan me.. humm =) antar ja får leta upp ngn i stan som har lika dan å gämföra me..
Okej gör så. :tummenupp

husa0wner skrev:

kolla så inte kicken ligger mot avgassystemet! Det gjorde det på min 04:a och jag trodde det var kopplingskorgen! Det var ett Skramlande klingande ljud!

Prova hålla fast kicken med foten eller vik ut den och kolla om ljudet försvinner!

ja tyckte också min 426,a skrammla, men efter jag lyssnat på andras så va det inte nåt skumt, alla lät så

Lunkan skrev:
kolla så inte kicken ligger mot avgassystemet! Det gjorde det på min 04:a och jag trodde det var kopplingskorgen! Det var ett Skramlande klingande ljud!

Prova hålla fast kicken med foten eller vik ut den och kolla om ljudet försvinner!

Okej.. ska gö de.. tack,

Jocke W skrev:
ja tyckte också min 426,a skrammla, men efter jag lyssnat på andras så va det inte nåt skumt, alla lät så

Okej.. man har la handlat en skramlaha helt enkelt! :=)

Back