Oljud koppling Yamaha Yzf1000r Thunderace

Fkpn

Medlem
Gick med
10 Oct 2005
Hoj
Honda Blackbird, 2X GPZ 900r, Suzuki GsxR1100
Jag har ett oljud som härstammar från kopplingen på min thunderace. Oljudet är som värst när hojen står på tomgång utan växel i och minskar något när man drar in kopplingen och korgen blir obelastad.

Finns det någon som har erfarenhet av just Thunderacen och vad som behöver åtgärdas ? Byte av lager ?

Jag vet att man kan minska visst oljud genom att synka förgasarna för att få en jämnare motorgång, vilket jag kommer att göra.

Jag har ett oljud som härstammar från kopplingen på min thunderace. Oljudet är som värst när hojen står på tomgång utan växel i och minskar något när man drar in kopplingen och korgen blir obelastad.

Finns det någon som har erfarenhet av just Thunderacen och vad som behöver åtgärdas ? Byte av lager ?

Jag vet att man kan minska visst oljud genom att synka förgasarna för att få en jämnare motorgång, vilket jag kommer att göra.

Så låter de flesta hojarna, däribland min Honda. Om det inte plötsligt dykt upp så är det normalt.

\Masonit

Jo men det är "lite" högre än normalt. Jag har haft en Thunderace för ett gäng år sedan som var i princip ny, ca 200 mil och den lät inte så här mycket. Den jag har nu har gått 4700 Mil och ser ut att ha levt ett hårt liv :-)

Jag har en - 98 a den har gått 5500 mil och rasslar en del men den låter mycket mindere än andra äldre hojar jag ägt

Byt lameller, skivor och fjädrar.
Det gjorde susen på min Fz750. Hade precis samma symptom, och det är nu nästan helt borta.

Byt lameller, skivor och fjädrar.
Det gjorde susen på min Fz750. Hade precis samma symptom, och det är nu nästan helt borta.

Last edited:
Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...