Oljud Gsxr1000 -02

chrishan

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2007
Hoj
cbr 600
Hej! hoppas jag kan få lite hjälp här..

Motorrassel Gsxr 1000 -02

Var ute och körde med cykeln tidigare idag då det plötsligt började "rassla" konstigt. Körde kortaste vägen hem och försökte lokalisera var det kom ifrån. När jag plockat av lite saker och provar att starta så hörs det tydligt så fort man ökar motorvarvet minsta lilla. Ett "hårt" rasslande från högersidan av motorn. Lite svårt att lokalisera men verkar komma från kopplingen eller någonstans i närheten.

Cykeln har gått ca 3000 mil om detta har någon betydelse, varav 500 eller nått med mig, men har inte hört detta förut.

Är det någon som har varit med om detta förut, om det finns några kända fel som har denna symptom tex?

Vore tacksam för hjälp, minsta lilla. får jag bara lite olika teorier så har jag ju iallafall något att gå på. då kanske jag slipper riva hela cykeln.

Tack på förhand Christian

Kamkedjan eller kamkedjesträckaren kanske?

Det är kamkedjan, den är ojletrycksberoende och när den bilr dålig så rasslar det som fan..
Köp en ny orginal eller en manuel stäckare från typ APE.

Tror jag har en som ligger.... PM:a om du vill köpa:tummenupp

OK, sträckaren låter rimligt. Hade problem med den på min gamla cbr600 också. Detta låter mycket högre och mer metall mot metall, men det kanske brukar vara så. Finns det något sätt att kolla detta? typ ta loss sträckaren och trycka in och ut den lite, för att se om det blir bättre.

*/ ?>
Nyheter
Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa