oljud blackbird

fjoddan

Ny medlem
Gick med
11 Jun 2009
Ort
öland
Hoj
blackbird 97:a
Lite funderingar ang birden-97.

1. Typ knack ljud ifrån motorn c.a 20sek innan den går upp i varv med choke o kallstart.är det vanligt?
något fel? Sen går den hur fint som helst när den kommer upp lite i varv.

Högre styre till birden. Vad är billigast/lättast att sätta dit?

Upplever att mellan 4-5000 varv så typ stryper den sig själv innan den kommer igen. Högre varv inga problem.

tacksam för svar
 
1: Kamkedjesträckaren
2: Flytta upp clip-on:en på gaffelbenen
3: Bestycka om förgasarna, dyno jet (känt problem)
 
clipon från Vfr 800 ska passa annars sägs de som, dom är högre och snällare!:tummenupp
 
För att få bort dippen behöver du ställa fram tändningen, dippen försvinner helt plus att den blir starkare över hela registret. Kändes ungefär som att växla ner en växel med tändningen framflyttad 4 grader.
 
Svackan försvinner inte hur du än gör .
Men som Jobio skriver så upplevs den ( och är naturligtvis också ) betydligt starkare med mer förtändning .
Factory Pro har en ställbar pulsgivare för en spottstyver , typ 1000:- .
Svackan blir mindre både på effektkurvan och vriddito men finns kvar .
Köp tändförställare kn-filter och dj-kit och framförallt få det injusterat i bänk för bäst resultat , tror många BB-åkare kör väldigt fett .

Martin
 
1: Kamkedjesträckaren
2: Flytta upp clip-on:en på gaffelbenen
3: Bestycka om förgasarna, dyno jet (känt problem)

är sträckaren dyr? svår att byta?

Kan man flytta upp dom mer? överkanten på styret ligger ju i våg med gaffelbenet.

Vad skulle det kosta cirkus att få förgasarna synkade hos en verkstad? mellan tummen o pekfingret?
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top