oljetrycksmätare

RudaWorks

bonehead
Gick med
19 Dec 2005
Hoj
Honda cbr 929 -01
funderar på att sätta dit oljetrycksmätare på duccen...och någon som vet var man kan få tag på en som passar någorlunda och någon som satt dit en?

edit: posta fel forums del. Moderator: flytta till "mek hörnan"?

Last edited:
Biltema har! Du får försöka hitta nån bult i motorn som stämmer överens med gängorna på oljetrycksgivaren.

Får man fråga vad du ska ha den till? Jag monterade oljetemp på min hoj en gång i tiden, det kändes mer aktuellt eftersom man redan har en oljetrycksgivare.

hanneZ: okej...måste ju spela roll var på man sätter den...så, var? typ.

jag ska väl inte ha det till något speciellt...utan mest för att det kan vara kul att se. Prylbög eller vad man ska kalla det...kan var lite roligt =) samma med oljetempmätare...där borde det vara lättare eftersom man kanske kan ta den varsomhelt? eller?

Skicka ett mail till bikeline, har för mig att dom har m-gängor även om det inte ligger uppe på hemsidan.

joakimruda skrev:
2485671 hanneZ: okej...måste ju spela roll var på man sätter den...så, var? typ.

jag ska väl inte ha det till något speciellt...utan mest för att det kan vara kul att se. Prylbög eller vad man ska kalla det...kan var lite roligt =) samma med oljetempmätare...där borde det vara lättare eftersom man kanske kan ta den varsomhelt? eller?
Så långt ner som möjligt!

General E skrev:
2485964 Skicka ett mail till bikeline, har för mig att dom har m-gängor även om det inte ligger uppe på hemsidan.

mail skickat! :)

HanneZ: är det för att trycket ska bli mest korrekt angivet?

joakimruda skrev:
2486638 mail skickat! :)

HanneZ: är det för att trycket ska bli mest korrekt angivet?
Jag tror det är för att trycket är högtst längst ner. Fast jag vet inte riktigt, dom sitter där orginal iaf.

svaret:
"Jag har mätare och lite kopplingar....
Dessa är med 1/4" NPT gänga, så ni får kolla så Ducati har samma gänga.
ALLA våra adaptrar och mätare är med Amerikans NPT gänga, har inget i millimeter om nu Ducati har detta vill säga... "

okej, nu vet jag vad dom har...men vad fan har jag? och gåpr det överhuvudtaget?

joakimruda skrev:
2494971 svaret:
"Jag har mätare och lite kopplingar....
Dessa är med 1/4" NPT gänga, så ni får kolla så Ducati har samma gänga.
ALLA våra adaptrar och mätare är med Amerikans NPT gänga, har inget i millimeter om nu Ducati har detta vill säga... "

okej, nu vet jag vad dom har...men vad fan har jag? och gåpr det överhuvudtaget?

Tum går inte ihop med mm (kanske finns något specialfall vad vet jag), gissar på att du har mm, så du får nog satsa på biltema.
Finns säkert adaptrar att köpa mellan tum/mm men är onödigt jobb.
Någon ducatimänniska borde kunna svara på vad du har för mått.
Eller skruva bara ut en skruv mät på den.
(Dock kan jag tänka mig att packningen inte gillar det)

Ähhh vad krånglit det blev. Jag skulle åkt till en ducceverkstad om jag vore du! :)

*/ ?>
Nyheter
Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Back