Köpte en cbr för ca 3 mån sen och upptäckte till min förvåning att oljetrycksgivaren läcker.
Eller rättare sagt, adapterstycket mellan givaren och motorblocket ("switch base" i bilden) på motorsidan.
Vet inte ens varför det sitter ett adapterstycke där, kanske har o göra med gängstorleken i aluminium?
Det är ju iofs garanti på hojen, men jag måste åka 8 mil till södertälje för att hitt en märkesverkstad, så det vore ju revligt om man kunde fixa det själv, vilket leder till 2 frågor.
1. Nån som haft själva adapterstycket loss och vet hur det är infästat i motorblocket (borde väl vara gängat förvisso, men vore intressant om nån haft det dän, finns ju inget dragmoment specifierat i verkstadsmanualen heller)
2. vad ska jag använda för gängtätning/låsning till det, ska ju tåla varm olja med tryck på upp till 5 bar, packningssilikon eller nån typ av loctite?
Eller rättare sagt, adapterstycket mellan givaren och motorblocket ("switch base" i bilden) på motorsidan.
Vet inte ens varför det sitter ett adapterstycke där, kanske har o göra med gängstorleken i aluminium?
Det är ju iofs garanti på hojen, men jag måste åka 8 mil till södertälje för att hitt en märkesverkstad, så det vore ju revligt om man kunde fixa det själv, vilket leder till 2 frågor.
1. Nån som haft själva adapterstycket loss och vet hur det är infästat i motorblocket (borde väl vara gängat förvisso, men vore intressant om nån haft det dän, finns ju inget dragmoment specifierat i verkstadsmanualen heller)
2. vad ska jag använda för gängtätning/låsning till det, ska ju tåla varm olja med tryck på upp till 5 bar, packningssilikon eller nån typ av loctite?
