Oljetrycket i trajjan hjälp!

aJonator

Återfall, köpt en hoj igen...igen
Gick med
15 Apr 2006
Hoj
2023 Panigale V2
Skulle behöva lite tips och ideér om vad som kan tänkas va fel på trajjan (Triumph TT600 -01:a)

Körde upp den från Jkpg-Karlstad Måndagen 7/8 efter att jag kom fram stannade hojjen startade den igen så lyste oljetryckslampan, sagt å gjort åkte å köpte ny olja 15W40 som jag hade innan och bytte) funkade klockrent.

Åkte Gelleråsen som en dåre på tisdagen inga problem under dagen alls. Förrän jag skulle starta och åke hem. Lampan tändes igen. Kommer hem kollar oljan OK. låter hojjen svalna tills idag (onsdag) startar den OK. Åker cirka 8km stannar. Startar lampjäveln tänds. Så nu tänds den varje gång jag startar dock om jag varvar ur cykeln slocknar den till nästa gång jag startar den igen.
(Vet inte om det är så nyttigt men därför jag frågar efter hjälp här!)

tips och ideér mottages gärna om nån orkar läsa mitt epos!:fakta

Bytt oljefilter?
Om detta är bytt bör du nog få oljetrycket uppmätt kan ju vara så att lampan lyser på grund av lågt oljetryck:pannkyss ......eller så är tryckgivaren dålig.

gnagaren skrev:
2363776 Bytt oljefilter?
Om detta är bytt bör du nog få oljetrycket uppmätt kan ju vara så att lampan lyser på grund av lågt oljetryck:pannkyss ......eller så är tryckgivaren dålig.

har inte bytt oljefilter. sedan förra servicen cirka 800 mil sedan. kan det vara anledningen till mitt problem?

:confused: :confused: :confused: som sagt inte nån guru på motorer direkt

Det skadar aldrig att byta oljefilter.....så prova det.
Om problemet kvarstår så skulle jag nog få oljetrycket uppkollat av någon kunnig på området. För lågt oljetryck kan orsaka STORA skador i motorn= svindyrt.

gnagaren skrev:
2366742 Det skadar aldrig att byta oljefilter.....så prova det.
Om problemet kvarstår så skulle jag nog få oljetrycket uppkollat av någon kunnig på området. För lågt oljetryck kan orsaka STORA skador i motorn= svindyrt.

Tog loss oljetrycksgivaren och blåste rent den. bytte oljefilter och bytte olja igen :wiggle så nu lyser den inte mer än så länge. Ska på banan med den igen på måndag så då är det väl upp till bevis :yoparty

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg