Oljetrågspackning BMW k100rs

Baua

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Aug 2011
Ort
Grödinge
Hoj
1988 Suzuki GSX-R 1100 mfl
Hej alla!
Bannar mig själv, men för att göra en lång historia väldigt kort så skulle jag behöva få tag på en oljetrågspackning till min BMW K100rs från 1984. Har kollat nätet utan framgång. Kan det vara så att det inte sitter någon packning mellan tråget och blocket för jag ser inga rester av någon när jag plockat bort tråget. Ska man använda någon packning på tub istället eller behövs det helt enkelt inte någon tätning.
Tacksam för råd och rön om hur jag ska göra.

Mvh
Magnus
 
Jag vet inte hur det ska vara men till min BMW R-60 skar jag för drygt 50 år sedan till packning av en skokartong. Nu finns det packningsmaterial att köpa.
 
Det tycks inte vara någon packning där utan något tätningsklägg, se här t ex:

Mvh,
Ingvar
 
Hej!
Tack för svar.
Känns som att det kommer bli någon silicon som får agera packning i detta fall.
någon som har erfarenhet av denna?

Mvh
Magnus
 

Bifogat

  • 4A31D0FF-577E-4104-BCAF-C1AC87C2051A.png
    4A31D0FF-577E-4104-BCAF-C1AC87C2051A.png
    1.1 MB · Visningar: 11
En hel del silikoner gillar ej olja kolla noga.
Annars finns packning klister hos dom flesta biltillbehör firmor. Men undvik silikon.
 
Hej alla!
Bannar mig själv, men för att göra en lång historia väldigt kort så skulle jag behöva få tag på en oljetrågspackning till min BMW K100rs från 1984. Har kollat nätet utan framgång. Kan det vara så att det inte sitter någon packning mellan tråget och blocket för jag ser inga rester av någon när jag plockat bort tråget. Ska man använda någon packning på tub istället eller behövs det helt enkelt inte någon tätning.
Tacksam för råd och rön om hur jag ska göra.

Mvh
Magnus
Det sitter inte någon packning där, BMW använder någon form av pcement kolla i verkstadshandboken viken sort det skall vara, vid ett fabriksbesök såg vi hur lite cement de strök på. de hade ett nät strök med en gummiskrapa så att ett rutmönster av cement på tråget.
 
Biltema packningsklister. Kommer med pensel i burken, praktiskt och funkar på metallpackningen mellan topp och cylinder så borde klara ditt oljetråg.

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk
 
Hej!
Tack för svar.
Känns som att det kommer bli någon silicon som får agera packning i detta fall.
någon som har erfarenhet av denna?

Mvh
Magnus
Exakt den har jag använt många år till blockhalvor och motordelar. Finns på Jula!
 
Tack alla för svar.
Ska se om det kan lösa sig nu?.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top