Jag är en organisk kemist till yrket, men jag kan nästan ingenting om motorolja, så nu har jag beslutat mig för att ta reda på lite mer. Jag vill gärna ha så teknisk information som det går att få. Tycker inte att jag blir så mycket klokare av all "reklam".
Så nu tänkte jag att jag skulle dra igång en ny oljetråd, ursäkta om temat har varit uppe tidigare.
Så vad står alla satans bokstavskombinationer för?
Vad består de olika oljorna av? Jag vet att det börjar med petroliumdestilat men hur ser strukturen på molekylerna ut, och vilken skillnad är det på vanlig, del och hel-syntet?
Är det någon som egentiligen vet HUR de tillverkar syntetolja? (Så tekniskt och detaljerat som möjligt.)
Någon här borde vara insatt i detta eller?
MVH /Dr BODOL
Så nu tänkte jag att jag skulle dra igång en ny oljetråd, ursäkta om temat har varit uppe tidigare.
Så vad står alla satans bokstavskombinationer för?
Vad består de olika oljorna av? Jag vet att det börjar med petroliumdestilat men hur ser strukturen på molekylerna ut, och vilken skillnad är det på vanlig, del och hel-syntet?
Är det någon som egentiligen vet HUR de tillverkar syntetolja? (Så tekniskt och detaljerat som möjligt.)
Någon här borde vara insatt i detta eller?
MVH /Dr BODOL