Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Björne skrev:Är det någon som vet vad man skall kolla upp på hojen när den drar mycket olja eller är det bara att lämmna in möget till en verkstad.![]()
Är det en 98-99a så är det bara att leva med det,jag hade en 99a i tre säsonger och den drack grymt mkt olja ända ifrån första milen.Min nuvarande 00a drar inte ett dyft.Björne skrev:Är det någon som vet vad man skall kolla upp på hojen när den drar mycket olja eller är det bara att lämmna in möget till en verkstad.![]()
Javisst,en liter fick man nog pyttsa i efter en 100mils touring/tok-körning.Ebbe skrev:Vad är "mycket olja" för dig då? För en R1'a drar olja hur man än gör. Min 98'a (hade gått drygt 1000 mil då) som jag hade sommaren 00' drog i sig en liter på en helg utan problem, men då var det mycket fullgasa och långslangningar. Kör man lugnt ska dom dock inte dra sååå mycket olja.
Ja förra sommaren drog den nog i sig 2 liter vilket är mer än dubbelt så mycket som polarens av samma årsmodell -98. Han kör ändå lite hårdare än jag.Ebbe skrev:Vad är "mycket olja" för dig då? För en R1'a drar olja hur man än gör. Min 98'a (hade gått drygt 1000 mil då) som jag hade sommaren 00' drog i sig en liter på en helg utan problem, men då var det mycket fullgasa och långslangningar. Kör man lugnt ska dom dock inte dra sååå mycket olja.
Björne skrev:Är det någon som vet vad man skall kolla upp på hojen när den drar mycket olja eller är det bara att lämmna in möget till en verkstad.![]()
R1 Uffe skrev:Kör du med MOBILE 1 Helsyntet så har du felet där. Många R1 ägare som har klagat på oljeförbrukningen med denna olja.
Som ovanstående skrev, pröva en delsyntet
![]() |
Höstrusch för våra fotografer
Inte bara sommarmånaderna, ... |
![]() |
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär
Efter nästan två decennier ... |
![]() |
Yamaha debuterar med V4 i MotoGP
Yamaha har meddelat att för... |
![]() |
Hojmys i Ugglans Park