Någon som kan förklara uppbyggnaden av oljepumpen på en -91:as RGV 250?
Är det verkligen vanligt att den 'kajkar' ihop på dessa maskiner eller har jag fått för mig helt fel?
I vilket fall så är det någon klåpare som kört utan denna separata smörjning
innan mig och enligt en kille jag nyligt talade med så var detta inget bra option!
Tydligen så får inte stakarna rätt smörning och dessa små maskiner skär lätt ihop av detta.
Nu vet jag ju inte historien bakom till varför de kopplat ur separatsmörjningen, men hur kollar man lättast att den fungerar?
Vad ska kollas och så vidare? Är det vanligt att något går sönder?
Givetvis så ska jag ju fixa till detta - för hur kul är det på en skala att ha någon del som är urkopplad?!
Men jag blir oerhört tacksam för svar.
Mvh. Jonny Westin
Är det verkligen vanligt att den 'kajkar' ihop på dessa maskiner eller har jag fått för mig helt fel?
I vilket fall så är det någon klåpare som kört utan denna separata smörjning
innan mig och enligt en kille jag nyligt talade med så var detta inget bra option!Tydligen så får inte stakarna rätt smörning och dessa små maskiner skär lätt ihop av detta.
Nu vet jag ju inte historien bakom till varför de kopplat ur separatsmörjningen, men hur kollar man lättast att den fungerar?
Vad ska kollas och så vidare? Är det vanligt att något går sönder?
Givetvis så ska jag ju fixa till detta - för hur kul är det på en skala att ha någon del som är urkopplad?!
Men jag blir oerhört tacksam för svar.
Mvh. Jonny Westin