Oljeservice RF 900

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Oljepluggen på RF 900:an sitter den på motsatt sida som oljepåfyllningspluggen el samma, kanske under motorn? Hylsstorlek?

Räcker det med att ta bort "magspoliern"?

Någon vetgirig som vill dela med sig av kunskaperna? Så jag vet när det är dags..

Tack på förhand :Bugar

Oljepluggen sitter under motorn. Mitt i oljetråget alltså. Har för mig att det är en 17mm skalle på pluggen. Det räcker att ta bort magspoilern. Fast jag har för mig att det gick utan att ta bort nått alls.. Mycket lättservad hoj, Tändstift och luftfilter byter du på knappt en timme. Kolla ventilspel går också jättelätt :tummenupp

Hell_Man skrev:
Oljepluggen sitter under motorn. Mitt i oljetråget alltså. Har för mig att det är en 17mm skalle på pluggen. Det räcker att ta bort magspoilern. Fast jag har för mig att det gick utan att ta bort nått alls.. Mycket lättservad hoj, Tändstift och luftfilter byter du på knappt en timme. Kolla ventilspel går också jättelätt :tummenupp

Tack för infot!!! Har nu tittat under vid oljetråget, sitter en ca 21mm, emellan rören innan de går ihop till 1, servicevänligt så det förslår, ingen kåpa alls behövs röras för att byta olja o filter! Är väl för att det är mera touringhoj som det skall vara mera lättillgänglig(läs; smart) lösning på det hela.. Sporthojsforumet när man behöver det som mest så är det bäst! :tummenupp

Last edited:
Hör av dig om du behöver någon mera hjälp. Håller på att renovera växellådan på min. Så man börjar kunna modellen ganska bra! Jäkla skit att få tag på delar bara. Lååååååååång leverans tid.......

Hell_Man skrev:
Hör av dig om du behöver någon mera hjälp. Håller på att renovera växellådan på min. Så man börjar kunna modellen ganska bra! Jäkla skit att få tag på delar bara. Lååååååååång leverans tid.......

Visst är din, vinröd o svart?

Hell_Man skrev:
Japp! Den är vinröd och svart. Hur visste du det...

Jag(om det var din?) var lite intresserad att köpa din(om det nu var den som var till salu?) tidigt i vintras/våras, detta år. Du skickade flera bilder till mig, och du beskrev att växxelådan skulle fixas.

Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN