oljeretur över/under oljenivå ???

jhman

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2005
Ort
Avesta
Hoj
cbr1000ccfiat tic,quad cbr600
vet att man vill ha oljeretur ovanför oljenivån när man bygger på bil...
hur noga är det på en hoj motor.. hur har ni andra gjort? vilken höjd/vart har ni gått in med returen?
 
Man bör absolut (nästan skall) vara över oljenivån. Vanligt att man går in i oljeavtappningshålet då det oftast är lägsta punkten och man slipper gänga i blocket...
 
Så länge turboaggregatets oljereturanslutning är högre än motorblockets oljenivå är det lugnt. Parkerar man med framhjulet nedåt i nedförsbacke kan man dock få viss Lützen-syndrom.
 
andersbrink skrev:
Så länge turboaggregatets oljereturanslutning är högre än motorblockets oljenivå är det lugnt. Parkerar man med framhjulet nedåt i nedförsbacke kan man dock få viss Lützen-syndrom.

För autentisk Lütsenlukt rekomenderas högsvavlig olja...

(Ja jag skall sluta spamma och gå och lägga mig)
 
Boris JR skrev:
Man bör absolut (nästan skall) vara över oljenivån. Vanligt att man går in i oljeavtappningshålet då det oftast är lägsta punkten och man slipper gänga i blocket...

man skall helst vara över oljenivån ... men sitter inte oljeavtappningshålet längst ner... eller vart sitter de,, inte oljepluggen alltså?
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top