Oljer

Adde83

Milda Matilda...
Gick med
12 Jan 2008
Hoj
09 Street triple R
Är det nån här som vet hur känslig en Falco är med oljevalet?
Killen jag köpte MCn av sa att det prompt skulle va en Elf mc olja eller Thumper, lät pån som det var VÄLDIGT viktigt, bubbla nått att kopplingen gick sämre på de andra oljerna om jag minns rätt.

Vågar man hälla i castrol olja eller sprängs bågen då:confused: :)
Tycker själv att det borde spela mindre roll vilket märke man väljer.

Känd hoj för o va lite kinkig med oljan..
Just för att den lätt slirar på kopplingen..
Körde min på Castrol GPS, o de va aldrig nå probs.

Men det finns många lärda här med olika åsikter.
Kolla i Aprilia-tråden, står väl en del om det där. :tummenupp

Jag kan bara säga att Castrol oljan formligen käkade upp mina lameller.. men det verkar ju vara olika på olika hojar.. :va

Skulle du ändå välja Castrol GPS så har jag fyra liter som du kan få för 250 spänn :tummenupp

Jag kan bara säga att Castrol oljan formligen käkade upp mina lameller.. men det verkar ju vara olika på olika hojar.. :va

Skulle du ändå välja Castrol GPS så har jag fyra liter som du kan få för 250 spänn :tummenupp

Vågar nog inte chansa så dä blir nog att jaga rätt på Elf eller thumper, tack ändå :bow

Jag testade Castrol R4, GPS och Repsols helsyntet i min Mille - det är väl samma koppling tror jag.

Det är inte oljan som är felet med kopplingen, det är för klena fjädrar. Dock har visst problemet uppenbarat sig när folk har bytt olja så det är ju lätt att skylla på.

Valfri Hel- eller delsyntet med rätt viskositet gör tricket, har du problem beror det inte på oljan.

EDIT: Jag hade inga problem med min hoj på ovanstående oljor ska sägas också... ;)

Det är inte oljan som är felet med kopplingen, det är för klena fjädrar. Dock har visst problemet uppenbarat sig när folk har bytt olja så det är ju lätt att skylla på.

Ligger ju nåt i de där, nu när jag tänker efter..
Körde med racekoppling från Barret(heter den så!?) i min Falco, va ju med hårdare fjädrar i den satsen..

Ligger ju nåt i de där, nu när jag tänker efter..
Körde med racekoppling från Barret(heter den så!?) i min Falco, va ju med hårdare fjädrar i den satsen..

Sitter racekoppling i min falco med enligt förra ägarn och det stämmer nog för kopplingen är jäkligt tung...jobbigt i statskörning, vet inte vilket märke det är tyvärr

Sitter racekoppling i min falco med enligt förra ägarn och det stämmer nog för kopplingen är jäkligt tung...jobbigt i statskörning, vet inte vilket märke det är tyvärr

I så fall är det fixat och du behöver inte leta upp en massa dyra oljor att hälla i. :tummenupp

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard