Oljeplugg Läcker! Går den att rädda??

Sensonic

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
Gixxer 600
Problem.. Oljepluggen är inte tät trotts ny packning. Mistänker att gängorna är dåliga.. Föregående ägare hade tydligen satt i pluggen utan packning. går det att rädda på ngt sätt? el Måste jag försöka hitta en större plugg och gämga om ?
Hoj gsxr 600

Sensonic skrev:
Problem.. Oljepluggen är inte tät trotts ny packning. Mistänker att gängorna är dåliga.. Föregående ägare hade tydligen satt i pluggen utan packning. går det att rädda på ngt sätt? el Måste jag försöka hitta en större plugg och gämga om ?
Hoj gsxr 600

Pröva o kleta in gängorna i packning på tub.. finns på vilken mack som helst.
Har funkat för mig :)

Sensonic skrev:
Hoj gsxr 600

inga problem, helocoil gänga i den sedan är det som nytt. gjorde så på en gixxer jag hade

Sensonic skrev:
Problem: Oljepluggen är inte tät trots ny packning. Misstänker att gängorna är dåliga.. Går det att rädda på något sätt?
Täta med något så länge (om du behöver hojen) och sen åka till din lokala Suzukihandlare och köpa en ny plugg och några extra packningar till framtida byten skulle kännas som en vettig lösning för mig.

Men de är ju jag.. :tråkad

Om killen innan kört utan packning och dragit pluggen hårt, kan det hända att du har en liten spricka i tråget. Jag hade en gsxr 600 med liten spricka i oljetråget, vid gängorna. När jag försökte dra lite hårdare för att den skulle hålla tätt (jag hade också ny packning) plaskade det till och all olja åkte i backen, en stor bit av oljetråget lossnade. Ett nytt oljetråg kostade då 1300 kr. Väldigt lätt att byta.

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!