Oljepickup

crm

HONDA
Gick med
17 Aug 2003
Hoj
GSXR 1000 -06
Hur ser den ut? Vad gör den? Bygga själv/köpa? Någon som har bilder tips osv?

Hoj cbr600 f4i motorn skar så ja köpte nytt block och kolv vev osv och tog resten som var helt från den gamla motorn, så plockar ihop den helt från grunden så tänkte ja att ja kan göra så mkt som möjligt när den ändå är helt isär..

Vad gör ni mer med stunthojjarna? lite mer olja i motorn än vanligt?

mvh

Har läst om folk som bara fyller upp med mer olja så ska det tydligen räcka.

Tänk på att alltid ha 7-8 dl mer motorolja än vanligt.
Angående vevhusventilationen, dra slangen framåt istället för rakt upp till luftburken som det är på nästan alla hojar original, om den går in i lufburken kan man riskera att få in motorolja där om man gör tolvor vilket inte är så bra ;)

Last edited:
Angående vevhusventilationen, hur drar ni era slangar?
Jag har en slang från luftburken och en från topplocket och båda har jag dragit till en catchtank som jag måste tömma med gämna mellanrum. Hur löser ni era oljeproblem?

Angående vevhusventilationen, hur drar ni era slangar?
Jag har en slang från luftburken och en från topplocket och båda har jag dragit till en catchtank som jag måste tömma med gämna mellanrum. Hur löser ni era oljeproblem?

Detta är jag också nyfiken på... hur ha du byggt din catctank? bilder?
jag är i behov att bygga/köpa en sådan till min 636...

Nu har jag bara en redbull burk som jag har tejpat med eltape.
Men jag kommer att svarva till en i alu. Svetsa dit två slanganslutningar en tappkran och en anslutning till ett pipe crossfilter =) Men det blir vinterns pulningar. Har du inte bråttomt så kan jag göra en sånn åt dig med, men det blir till vintern isf ;)

Sen så har jag pluggat öppingen till luftburken och märker att den går ryckigt på högre farter. Någon som vet om man fortfarande ska ha öppet till luftburken?

nyfiken

Tänk på att alltid ha 7-8 dl mer motorolja än vanligt.
Angående vevhusventilationen, dra slangen framåt istället för rakt upp till luftburken som det är på nästan alla hojar original, om den går in i lufburken kan man riskera att få in motorolja där om man gör tolvor vilket inte är så bra ;)

har läst en del trådar om detta och försökt bena ut begreppen lite och också fått tipset att ha ca 7-8 dl mer, men vet någon om detta kan leda till övertryck av något slag? Med tanke på att det finns en max-nivå på stickan?

Låt säga att man inte alltid kör tolvor och behöver förflytta sig på ex.vis motorväg och lägger sig i marschfart över säg 150-160?

Någon som kan ge besked?

ps.
vill inte kapa trådskaparens tråd här, men med mer olja dök denna följdfråga upp..

Nu har jag bara en redbull burk som jag har tejpat med eltape.
Men jag kommer att svarva till en i alu. Svetsa dit två slanganslutningar en tappkran och en anslutning till ett pipe crossfilter =) Men det blir vinterns pulningar. Har du inte bråttomt så kan jag göra en sånn åt dig med, men det blir till vintern isf ;)

Sen så har jag pluggat öppingen till luftburken och märker att den går ryckigt på högre farter. Någon som vet om man fortfarande ska ha öppet till luftburken?

Redbull :tummenupp det funka ju det med...
jag kommer nog att lösa det på liknande vis och fixa nått ordentligt till vintern...
ska du inte med och köra på Åmsele flygfält den 5 Sept?

Det hade varit riktigt skoj! Men i den klassen man ligger i nu så känns det mest som man vill öva i ett nerlagt militär bas långt ute saharas öken bara för att inte behöva visa upp sig :D

Last edited:
Det hade varit riktigt skoj! Men i den klassen man ligger i nu så känns det mest som man vill öva i ett nerlagt militär bas långt ute saharas öken bara för att inte behöva visa upp sig :D

det är blandat ifrån riktiga nybörjare till dom som kan som ska åka så det är klart du ska med... :tummenupp

Nu är jag med i listan ;) Hoppas det blir ös! :banana

Last edited:
Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul