Oljepickup

Zebba

Ny medlem
Gick med
9 Jul 2006
Hoj
CBR 900 Crf 250 450
Tjena.
Någon som vet hur man moddar en oljepickup på en gammal gixxer 750 97:a?

Zebba skrev:
2652663 Tjena.
Någon som vet hur man moddar en oljepickup på en gammal gixxer 750 97:a?

jepp. ta bort originalet och ersätt skiten med ett rör. det ska sluta ca 10 mm från sumpbotten.

du kan även göra PVC modden. såga av originalpickuppen och limma/smällt dit ett rör. jag skulle dock inte göra detta

Bruno skrev:
2652702 jepp. ta bort originalet och ersätt skiten med ett rör. det ska sluta ca 10 mm från sumpbotten.

du kan även göra PVC modden. såga av originalpickuppen och limma/smällt dit ett rör. jag skulle dock inte göra detta

Krävs det att man köra med mer olja än orginal?

försöker man bara få pikupen komma så långt bak som möjligt? är koppar bra i längden? tänker om det finns andra materiall som är bättre? går i funderingar på att modda min
zxr men jag vet inte hur man bäst går tillväga... men det låter endån inte omöjligt.

fahrenheit skrev:
2686663 försöker man bara få pikupen komma så långt bak som möjligt? är koppar bra i längden? tänker om det finns andra materiall som är bättre? går i funderingar på att modda min
zxr men jag vet inte hur man bäst går tillväga... men det låter endån inte omöjligt.

jag har nyligen byggt en sådan pickup. ta ett rör med samma dimension som hålet som är tätt i botten och som pressas upp av en fjäder (ventilfjäder från en gammal saab i mitt fall) mot sumpbottnen
sedan borrar du ett hål på röret och svetsar dit en rörbit som vinklas ner bak i tråget där oljan sugs upp

Last edited:
Nyheter
Márquez obeveklig i Misano

Misano gav Márquez hans fem...

Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...