Jag har alltid använt helsyntet motul 7100. jag har nu fått problem med kopplingen och en mekaniker säger att helsyntet inte är bra för kopplingen. Han rekomenderade halvsyntet motul 5100. Jag har nu fyllt på med ny olja upp till maxnivån. När jag startar sjunker oljan under miniminivån. När jag stannar motorn går nivån upp till max igen.
Är detta normalt?
Jag har aldrig funderat på hur det ser ut när jag kör på helsyntet.
Jag har fyllt på biltemas mineralolja 10w-40.Jag tog den jag hade hemma ( till 240:n).
Jag vill veta 2 saker:
1. Är det normalt att oljenivån går under miniminivån när man startar och om inte så vad kan det bero på.?
2. Kan jag köra på denna oljan?
Jag är trött på att betala för dyrolja som sen visar sig paja kopplingen. Jag kör lugnt och vill helst slippa byta olja nu direkt. Jag vill inte få veta vilken olja jag borde använda, utan bara om det går att använda den här oljan utan risk för större problem. Jag kör en suzki gsx-es -83. Jag kör lugnt.
Jag är tacksam för kunniga svar. Jag undanber mig svar från folk som "tror"
Mvh Anders
Är detta normalt?
Jag har aldrig funderat på hur det ser ut när jag kör på helsyntet.
Jag har fyllt på biltemas mineralolja 10w-40.Jag tog den jag hade hemma ( till 240:n).
Jag vill veta 2 saker:
1. Är det normalt att oljenivån går under miniminivån när man startar och om inte så vad kan det bero på.?
2. Kan jag köra på denna oljan?
Jag är trött på att betala för dyrolja som sen visar sig paja kopplingen. Jag kör lugnt och vill helst slippa byta olja nu direkt. Jag vill inte få veta vilken olja jag borde använda, utan bara om det går att använda den här oljan utan risk för större problem. Jag kör en suzki gsx-es -83. Jag kör lugnt.
Jag är tacksam för kunniga svar. Jag undanber mig svar från folk som "tror"
Mvh Anders