Oljenivå???

Chriz

Damer i tajta helställ gör min dag...
Gick med
14 Sep 2005
Hoj
Ktm 690 Sm Prestige-07
Har nyligen köpt en ny Husaberg 650, gjorde första service vid 3 tim och bytte olja samt filter.
När jag tömde hojjen på olja märkte jag att det bara kom ut ca 7 dl och då bytte jag även filtret???
Tänkte inte mer på det, fyllde i en ny liter Motorex 10/50w och hojjen har nu gått 7 h totalt, har kanske svårt och hitta balanspunkten när jag inte sitter på hojjen men undrar över mängden i glaset.
Tycker mig kunna se lite olja ibland, är det bara en inbildning att det är för lite?

Drar husorna mycket olja eller kan man tippa 1 lit mellan varje 10 e tim och bara köra, vill ju aldrig ha i för lite olja då motorerna redan är lite känsliga!

Snälla, kom med lite förslag :)

En överlycklig men lite orolig husaägare

Har ägt en husa 650 -02 tidigare å de går mycke olja genom kolvringarna som förbränns, jag körde 5Timmars intervall på oljebytena å hade mellan 0,5-0,8 liter i maskin när man tömde ut ink bytte filter, ju hårdare körning ju mer drar den olja... samt att de är viktigt att hojjen står rakt när du kollar nivån i glaset.

Tack Wdac!

Bör man kolla oljenivån säkrast när den är varm eller kall.
Känns som en varm olja snabbare rinner tillbaka och visar då rätt mängd i glaset?

Chriz (Fan vad jag älska detta forum)

Last edited:
Tack Wdac!

Känns som en varm olja snabbare rinner tillbaka ovisar då rätt mängdi glaset?

Chriz (Fan vad jag älska detta forum)

Tack Wdac!

Känns som en varm olja snabbare rinner tillbaka och visar då rätt mängd i glaset?

Chriz (Fan vad jag älskar detta forum)

tror de står varm i manualen, men jag kollar alltid olja på maskiner i både kallt å varmt läge så man får en bra bild på hur nivån ser ut...

Nyheter
Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Back