Oljemängd? Förbryllad...

kasal

Medlem
Gick med
3 Oct 2007
Hoj
Husqvarna 701 Enduro -19, KTM 350exc Six Days -18, KTM 990 SMR -10
Det står 1,2liter i manualen med filterbyte men när jag häller på 1,2 så fyller jag upp hela tittglaset? Vad ska man lita på? Har jag inte lyckats tappa ur all gammal olja eller vad? Hojen i fråga är en ktm 450 exc -03.

För att filtret inte har fyllts med olja än, så starta upp hojen så blir det nog mycket bättre.

Det har jag gjort. Filterna är garanterat fyllda, har kört en 30minuters runda men det är fortfarnade fullt i glaset.

har oxå samma "bekymmer"

men har jag egentligen haft det bekymmret med alla hojarna jag haft utan missøden.

det är inte samma som 640n, med olja i ramen? :va

Har inte haft ute silarna denna gången. Kanske är det som gör de då. Jag får la tappa av lite olja igen helt enkelt.

Var glad att det är på det hållet. min 525 går det 1,4 liter i innan det är uppe i rätt nivå. stirra dej inte blind på siffror utan se hur det är i verkligheten istället.

Av med pluggen och dom två silarna och ut med oljan. fyll olja i filterna och filterhusen så slipper den pumpa luft innan oljan kommit runt överallt. häll i lite mer än en liter inklusive den olja du hälde i filterna. sen låter du motorn gå lite på tomgång . stäng av och fyll upp till rätt nivå.

Back