Oljelekasje fra turbo

1137 turbo

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2011
Hoj
gsxr spd 1987
Håper noen har gode råd og svar til meg på dette problemet som irriterer meg; Fikk ras på turboen min for et par år siden og fikk overhalt turboen hos Gik turbo ....siden overhalingen har det vært en liten olje lekasje på lufsiden dette merkes ved at det blir små olje dråper på bakken under luftfilteret .har tatt dette opp med Gik og de hevder det sikkert er dårlig avlufting av veihuset.dette stemmer ikke da jeg har avlufting etter alle kunstens regler.ikke er det for mye olje på motor heller...jeg har ikke olje pumpe på retursiden av turboen.
Turboen er TD04L-14.
Er det noen som har gode råd til meg på hva som er galt hær.:huvet

Bård

Tycker själv det känns väldigt konstigt att det kommer olja ur den änden :va

Låter som att returpump/ledningen inte hinner evakuera returoljan,då kan det bli blött i inloppet när oljan pressas genom lagringen./wachen

Låter som att returpump/ledningen inte hinner evakuera returoljan,då kan det bli blött i inloppet när oljan pressas genom lagringen./wachen

Ja jeg har tenkt på denne muligheten ,og lurer på om jeg skal montere pumpe på returen fra turboen ,men jeg vet at mange kjører uten dette på gammel gixxer ut at det byr på problemer.

Ja jeg har tenkt på denne muligheten ,og lurer på om jeg skal montere pumpe på returen fra turboen ,men jeg vet at mange kjører uten dette på gammel gixxer ut at det byr på problemer.

Hej!
Om du har centrum axel på turbon ovan oljenivån i motorn så ska det inte behövas returpump. /wachen

Har tappet litt olje av motoren så det skal ikke være noe fare for at det er for mye olje på motoren...olje nivået er under akslingen på turboen... men fremdeles litt olje og spore på luft siden ....riktig nok ikke så mye som før men enda er det litt...

Back