Oljelampan lyser vid acc. varför??

Berra_83

Per
Gick med
12 May 2005
Hoj
ett par r6:0r
Jag bytte olja igår fyllde i till mittemellan min och max, körde 50 mil idag och i slutet lyste olje lampan vid höga varv.
Vad kan vara trolig felorsak??
Kan det gått åt så mkt olja att oljenivån hamnat under min och det är därför eller ska jag köpa en annan olja och byta igen??

Problemet gäller en Yamaha FZR 600 -90

TAcksam för snabba svar //Berra

Kanske är som på min hoj att det är nivåreglerat, alltså att oljan "hamnar under" sensorn, fyll på lite mer och prova...

Edit: Alltså att oljelampan inte är för oljetryck utan nivå med andra ord. :hihi

Hade så på min en vända innan jag tänkte till, höll på att bli skogstokig! :D
Ligg i topp på oljan så är det bara att bränna fullt sen! :yoparty

Vad jag förstått så ska man toppfylla FZR:en iom att oljeNIVÅgivaren är så känslig.
Jag fyller alltid min FZR1000-91 upp till MAX, annars är det disco på oljelampan.
Testa att bromsa hårt om den tänds ( KOLL BAKÅT FÖRST!! ) slocknar den då sä är det garanterat samma som på 1000.
//Tobbe

¨Tack! snabba svar, det uppskattas, jag fyllde till mitten igår, varken mer eller mindre för att jag inte hade mer olja hemma ska fylla i lite mer och se sen, tack för era tips! Har du tips på bra sträckor i småland?? //Berra

Berra_83 skrev:
¨Tack! snabba svar, det uppskattas, jag fyllde till mitten igår, varken mer eller mindre för att jag inte hade mer olja hemma ska fylla i lite mer och se sen, tack för era tips! Har du tips på bra sträckor i småland?? //Berra
Åkte en trevlig runda ikväll.
Lessebo till Ljuder, går att köra vidare från Ljuder på trevliga vägar med.
Dessvärre var det längesedan jag var och körde där så just nu har jag bara koll på sträckan Lessebo - Ljuder.
Sedan har du min favoritväg i vägtipsen här på forumet.
http://www.sporthoj.com/vagar.php?do=county&id=28
//Tobbe

Great! tack för all din vänlighet! åseda-vetlanda via näshult, vänd i farstorp! testa det! fantastiskt krokigt smalt ock kuperat men oj va skoj, testa det!
//Berra

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...