Hallå! Skulle behöva hjälp med att få min gsxr 1000 k7 banhoj att gå som den ska. Problemet är att den bluddrar/tappar effekt på höga varv. Går riktigt piggt på låga. Vad jag såg var att soppa slangen hade fått ett vek och rättade ut slangen. Efter det gick den genast bättre men fortfarande inte som den ska. Så jag tog av slangen och tog bort gummit så såg jag att plaströret hade fått ett vek så jag åkte till biltema och köpte en bensinslang och några slangklämmor och satte dit i stället. Precis som förra försökte så gick hojen bättre men fortfarande inte helt bra. Oljelampan börjar lysa efter ett par minuter utan anledning och felkoden fi lyser på displayen. Har även sökt felkoder och fått fram ^C00(ja det ska vara ett rakt sträck). Det ska vara en felkod men jag har inte listat ut för vad. Tycker även att den blir väldigt varm vid lugn körning mellan 20-40 km/h. Tempmätaren visar mellan 90-100 grader och när jag stänger av hojen så kan tempmätaren krypa upp till 106 grader. Men när jag kör fort så ligger tempen vid 80 grader. Vet inte om det är ett normalt beteende eller inte. Suzukin har jag bara haft i 3 veckor och bara kört den vid ett tillfälle så vet inte alls hur de beter sig.
Så frågorna i allt detta är varför lyser oljelampan? Har bytt olja och ändrat nivån vid flera tillfällen och felet uppstår iaf.
Vad jag har tänkt att göra är att rengöra bränslefiltret. Är det något mer som jag kan göra för att hitta felet?
Spelar det någon roll att jag inte har original bensinslang med plats i? Tänkte på trycket i slangen.
Är det någon här som har haft liknade problem med sin hoj och hur gjorde ni för att fixa det?
Tacksam för all hjälp jag kan få för jag hoppas att ha hojen i fungerande skick till nästa fredag då det är körning på anderstorp
Så frågorna i allt detta är varför lyser oljelampan? Har bytt olja och ändrat nivån vid flera tillfällen och felet uppstår iaf.
Vad jag har tänkt att göra är att rengöra bränslefiltret. Är det något mer som jag kan göra för att hitta felet?
Spelar det någon roll att jag inte har original bensinslang med plats i? Tänkte på trycket i slangen.
Är det någon här som har haft liknade problem med sin hoj och hur gjorde ni för att fixa det?
Tacksam för all hjälp jag kan få för jag hoppas att ha hojen i fungerande skick till nästa fredag då det är körning på anderstorp