Oljelampan lyser på k7an

Achtung!

Snigeln
Gick med
15 May 2011
Ort
Mölndal
Hoj
R1 1999 såklart!
Hallå! Skulle behöva hjälp med att få min gsxr 1000 k7 banhoj att gå som den ska. Problemet är att den bluddrar/tappar effekt på höga varv. Går riktigt piggt på låga. Vad jag såg var att soppa slangen hade fått ett vek och rättade ut slangen. Efter det gick den genast bättre men fortfarande inte som den ska. Så jag tog av slangen och tog bort gummit så såg jag att plaströret hade fått ett vek så jag åkte till biltema och köpte en bensinslang och några slangklämmor och satte dit i stället. Precis som förra försökte så gick hojen bättre men fortfarande inte helt bra. Oljelampan börjar lysa efter ett par minuter utan anledning och felkoden fi lyser på displayen. Har även sökt felkoder och fått fram ^C00(ja det ska vara ett rakt sträck). Det ska vara en felkod men jag har inte listat ut för vad. Tycker även att den blir väldigt varm vid lugn körning mellan 20-40 km/h. Tempmätaren visar mellan 90-100 grader och när jag stänger av hojen så kan tempmätaren krypa upp till 106 grader. Men när jag kör fort så ligger tempen vid 80 grader. Vet inte om det är ett normalt beteende eller inte. Suzukin har jag bara haft i 3 veckor och bara kört den vid ett tillfälle så vet inte alls hur de beter sig.


Så frågorna i allt detta är varför lyser oljelampan? Har bytt olja och ändrat nivån vid flera tillfällen och felet uppstår iaf.
Vad jag har tänkt att göra är att rengöra bränslefiltret. Är det något mer som jag kan göra för att hitta felet?
Spelar det någon roll att jag inte har original bensinslang med plats i? Tänkte på trycket i slangen.

Är det någon här som har haft liknade problem med sin hoj och hur gjorde ni för att fixa det?

Tacksam för all hjälp jag kan få för jag hoppas att ha hojen i fungerande skick till nästa fredag då det är körning på anderstorp :)
 
C00 betyder ingen felkod. Har du powercommander monterad? Taskig gång brukar vara fel på jordning till den.

Är det nivå eller tryck din lampa representerar?
 
C00 betyder ingen felkod. Har du powercommander monterad? Taskig gång brukar vara fel på jordning till den.

Är det nivå eller tryck din lampa representerar?

Om det står -C00 så är allt bra. Men om sträcket är upp eller nere så är det något fel, tex _C00 eller ^C00. Så det är en felkod. Nej det sitter ingen powercommander på hojen. Bör jag kolla jordningen iaf?

Vad jag tror så är det tryck lampan representerar. Men när jag läste manualen till hojen så uppfattade jag att lampan ska lysa om fi ger felkoder. Så nu är det o försöka lista ut vad som kan vara fel. Tänkte plocka isär soppapumpen o kolla så att allt står rätt till med den och rengör filtret i den.
 
Strecket före C00 används ju för att justera in gasspjällslägesgivaren, iaf på tidigare generationer gixxer med sprut. Kolla upp hur man justerar in sprutet på din hoj, där är nog lösningen!
 
Strecket före C00 används ju för att justera in gasspjällslägesgivaren, iaf på tidigare generationer gixxer med sprut. Kolla upp hur man justerar in sprutet på din hoj, där är nog lösningen!


Det du skrev verkar riktigt intressant. Det ska jag absolut ta och testa. Hur gör man för att veta om man har ställt in sprutet rätt? Eller är det bara att testa tills hojen visar -C00? :) Vad kan gasspjällslägesgivaren heta på engelska?
 
Det du skrev verkar riktigt intressant. Det ska jag absolut ta och testa. Hur gör man för att veta om man har ställt in sprutet rätt? Eller är det bara att testa tills hojen visar -C00? :) Vad kan gasspjällslägesgivaren heta på engelska?
Googla lite på TPS eller throttle position sensor. På tex SRAD 750 (98-99) så justerar man genom att ställa hojen i dealer mode och lossa sensorn som sitter längst till höger på bryggan (torx med stift i om jag inte minns fel) och justerar tills det är ok. Tomgången ska vara 1200 varv när man justerar. Men det är ju några generationer mellan dom och din, så googla :)
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

Back
Top