Oljelampan lyser fortfarande..

Redline

WOTM
Gick med
4 Jun 2008
Hoj
GSX-R1000 K7
Tjena.
Fyllde på olja häromdagen i hojen då det var för lite. Nu är det strax över hälften mellan L/F. Men oljelampan lyser fortfarande...

Har inte bytt olja eller filter på 200 mil efter sista servicen. Kan det bero på det eller något annat?
Tacksam för hjälp.

Mvh.

Det enda rationella att gör är att knalla till biltema och köpa en oljetrycksmätare, alternativt byta oljetrycksgivaren

Kör du med hojen? Eller har du den avställd?

Jag kör den knappt, brukar starta den nästan varje vecka, o endast köra ca 500m...
Mvh.

Äh, låt den stå tills du ska köra med den på riktigt. DEt mår hojen bättre av också. DEn startar lika lätt om en vecka osm den gör om tre månader om du har batteriet i skick.

Jag kör den knappt, brukar starta den nästan varje vecka, o endast köra ca 500m...
Mvh.

Att starta hojen bara för att! är de mest idiotiska man kan göra!:huvet
Motorn blir inte genomvarm, kondens bildas i motorn.Vatten i oljan.
Batteriet tar stryck.

Starta hojen när du ska ut och köra på riktigt!

Samma sak gäller på vintern. ge fan i att starta hojen fören första turen på våren:tummenupp

Om det finns en skvallerbult så är det ju bara att lätta på den och se om det finns tryck över huvud taget. Men sånt kanske det bara finns på mina gammla skorvar? :)

den indikerar låg oljenivå, samma på r1

fått ihop din hoj än

Det står i manualen att oljelampan eller oljetrycksindikator som det står att den heter lyser när oljetrycket är för lågt... Då kan den väl inte mäta oljenivån? :va

Nä har inte fått nån ordning på min hoj än fattar itne vad det är som är fel på den oljepumpen går runt och den pumpar olja men oljelampan lyser endå förstår inte vad det är för fel...

Har börjat gå i tankarna om att skruva i särhela motorn och se vad fan det är som är fel börjar bli lite frustrerande faktist och vet inte vad jag ska göra tyvär.

det kan bli svårt att byta oljetrycksgivaren då det bara sitter en oljenivågivare på sukkan:D

Kunde sätta min vänsternäve på att nivågivare har skrotats på senare år ...

Helt säker?

Tycker det är vansinne

Isåfall är det ju inget att oroa sig för.. Bara lossa kablarna till givaren, starta cykeln och om lampan fortfarande lyser koppla ihop kablarna. Slocknar den är givaren kass

Hade cykeln stått i minusgrader när du startade den och i så fall har du tillräckligt med glykol i kylsystemet, om inte skulle ja kolla så du inte brutit av axeln till vattenpumpen samt oljepumpen när du startade.

Det står i manualen att oljelampan eller oljetrycksindikator som det står att den heter lyser när oljetrycket är för lågt... Då kan den väl inte mäta oljenivån? :va

Nä har inte fått nån ordning på min hoj än fattar itne vad det är som är fel på den oljepumpen går runt och den pumpar olja men oljelampan lyser endå förstår inte vad det är för fel...

Har börjat gå i tankarna om att skruva i särhela motorn och se vad fan det är som är fel börjar bli lite frustrerande faktist och vet inte vad jag ska göra tyvär.

det finns ett extra uttag bredvid oljenivågivaren där du tar oljetryck ifrån. det sitter bara en givare på hojen och den mäter oljenivån.

har du jordat kabeln?

så länge inte hojen knackar så har du oljetryck:rolleyes: hade inte du varit ute och kört med din? om du inte haft oljetryck så hade du märkt det

fan vad taskigt:D :rofl

Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma