Oljelampan började lysa? GSX-R 1000

• Thread starter Thread starter Tommy.exe
  • Start date Start date

Tommy.exe

Guest
Hade tvättat hojen å skulle dra den över gräsmattan å halkade till å fick lägga hojen lite lätt ner på kåpan... inte så att den föll (ja stretade emot för kung å fosterland.. som man gör) blev ju inga skador eller nåt, men sen när ja drog ingång den så lös oljelampan... ja stängde ju klart av hojen. Lät den stå ett tag.. tänkte om det behövde rinna tillbaka lite olja eller nåt från nån ficka? har inte en aning.... men lampan lös fortfarande timmar senare. Kan det vara kontakten till oljenivågivaren? olja finns... kan jag kolla på nåt sätt att jag har oljetryck?

Och tack för att ni inte idiotförklarar mig nu! :tummenupp

ta av battkabeln vrid på tändningen å sätt tbx kabeln....Då slocknar den
vid start......"Busan" är så iaf!!!!Du har en tippsensor på hojen!!!!

haha! de hade ja ingen aning om! =) (är ju nybörjaråkare)

Men tusen tack! Hade ja inte haft snus inne hade ja hånglat upp dig!

fick höra häromdagen att på suzuki är det ett hål mellan motorhalvorna som oljan rinner fram och tillbaka. på många andra hojar delas oljan upp i 2 delar = höger och vänster.

kan vara så att oljan har runnit över i den ena halvan på motorn och behöver bara lite hjälp att rinna tillbaka.

dåligt förklarat jag vet, men men.

ofan.... ja men då finns det ju två möjlighter nu att det kan lösas fort och smidigt... ska ändå byta olja å filter imorrn =)

tack!

Lossade pluspolen på batteriet å bytte sen olja å filter.. slet lite i oljettrycksgivaren, satte på på pluspolen å startade å lampan slocknade som den skulle :D

Skulle kanske ha tagit det steg för steg så hade jag ju vetat vad strulet var.... men nu skiter jag i vilket för nu får ja åka hoj igen!!

Lossade pluspolen på batteriet å bytte sen olja å filter.. slet lite i oljettrycksgivaren, satte på på pluspolen å startade å lampan slocknade som den skulle :D

Skulle kanske ha tagit det steg för steg så hade jag ju vetat vad strulet var.... men nu skiter jag i vilket för nu får ja åka hoj igen!!

Ja,jag tror ju på mitt svar,men,men.....

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard