Oljelampa

allebaric

Medlem
Gick med
8 Nov 2005
Hoj
Yamaha yzf r6 -03
Hej!!!

1. Morgonen när jag startar hojen då motorn e kall. kör några hundra meter så börjar oljelampan lysa och då stannar jag utan att stänga motorn och avvaktar lite, efter 1-2 minuter så släcks lampan och jag kör vidare.

Frågan är skall jag fylla på ny olja samt byta oljefilter eller är det nåt annat fel??. Den har stått på ett varmtgarage i 5-6 månader och det var för några dagar sen jag tog ut den.

För alla inlägg tackar jag för på förhand!!!

//ALLE

Mej veterligt så är det nivåvakt även på R6?
R1an är rätt kinkig på nivån, man bör ligga på "fulltpricken" i nivåglaset för att slippa "tjuvlarm".

kört 15 mil minst med min olje lampa igång hela tiden.... i för sig hade mycekt olja försvunnit men inte så det var någon fara..... jävla r1 och r6. Tycker in om den lampan.. blir alltid lika orolig :)

Samma problem på min R1a, det skumma är att lampan oftast börjar lysa när motor är halv varm.
Häller alltid en deci olja så slocknar lampan o problemet löst...... or is it :va

nasholm6 skrev:
2114120 Samma problem på min R1a, det skumma är att lampan oftast börjar lysa när motor är halv varm.
Häller alltid en deci olja så slocknar lampan o problemet löst...... or is it :va
Jo men det är ok, jag tog bort givaren på förra hojen och det var inget fel på den inte :)

Första gången den tändes var i 170km/h, på Autobahn i ytterfil, då var det panik i hjälmen kan jag lova, dels att få polaren att fatta och sen att komma av vägen, det var nära härdsmälta det :D

Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul