Oljelampa lyser R6 2005

AT-72

Medlem
Gick med
12 Jul 2012
Hoj
TL1000R & GSX-1400 & Gixxer1K
Hej alla,
Monterat växelindikator från PZRACING och efter det blinkar oljelampan när jag slår på tändningen samt även när motorn går. Enligt oljestickan är det rätt oljenivå och lampan blinkande inte innan. Testat att koppla bort växelindikatorn och koppla tillbaka allt som det var innan men problemet består. Motorn låter som den ska och växelindikatorn funkar som den ska. Kan jag nollställa på ngt sätt eller fylla på olja eller kan givaren helt plötsligt börjat krångla?
Kan jag under tanken ha kommit åt en kabel/kontakt som leder till att lampan blinkar. Ingen fast sken är det. Tacksam för hjälp!

för lite olja i hojen.

är nivå och inte tryck på R1 / R6

jag har ALLTID haft max eller strax över max på alla mina hojar (mest för att vara på säkra sidan vid mycket bakhjulskörning)

En relaterad fråga, hur känsligt är det med "strax över max", jag misslyckades lite med oljebytet nu i höst märkte jag och har liite för mycket olja i min viffer, borde man tömma lite eller funkar det?

En relaterad fråga, hur känsligt är det med "strax över max", jag misslyckades lite med oljebytet nu i höst märkte jag och har liite för mycket olja i min viffer, borde man tömma lite eller funkar det?
De är ingen större fara med lite över max :tummenupp
Jag har runt 1L extra i min stunthoj och har inga bekymmer

Blinkar?
Inget fast sken och inget givarglapp utan rytmiskt menar du?

Så skumt.

TS skriver
Kan jag under tanken ha kommit åt en kabel/kontakt som leder till att lampan blinkar. Ingen fast sken är det.
Låter troligt. "Bara" ta reda på vilken sladd det är, följa sladden, dra ur och stoppa i alla kontakter för att försöka få bort oxider, kanske kan det här hjälpa
https://www.jula.se/catalog/bil-och...l/rengoringssprej/elektronikrengoring-629032/
som jag hittade när jag googlade på
kontaktspray
Google gav många förslag
Det värsta(?) är om nån sladd till nivågivaren har gått av inne i en kabelstam men ligger och "glappar".
Lycka till med felsökandet ! :)

Blinkande=fel, kortis el. liknande, kanske kass givare.
Ryck sladden och jorda, är funktionen som den ska är givaren kass annars är det kabel el. något kontaktstycke som bråkar.

Kablaget går upp under tanken så du kanske varit där och dragit isär något?

Nyheter
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande