oljeläckage

floodi

Sporthojsnörd
Gick med
13 Feb 2005
earth , europe , sweden , southsweden , Kalmar , S
Hoj
gul 03á
har inte varit i garaget hos min hojj på ett tag nu , men när jag kom dit idag så
märkte jag att det börjat komma olja från nånstanns och kikade bara lite lätt
ville inte lägga mig ner på verkstadsgolvet med nya jeans typ.. men ska ta en titt på det i morgon , brukar dom läcka runt oljefiltret eller brukar dom bara läcka allmänt ?? vart i sånnfall
KTM lc4 00 dårå......

Tvätta bort alla olja och smuts. Därefter startar du motorn och kolla var oljeläckaget kommer från, du märker det direkt. Av mina egna erfarenheter är det ganska vanligt att det läcker från toppkåpan hos lc4 motorer.

vilket man lätt löser genom att lossa på den och använda packning pasta för att täta dra sedan åt den....

Vart läcker det någonstans? Hade problem med "den inre oljefiltret" kåpan som sitter på höger sida om motorn vid fotbromsen. Byter man ofta olja så brukar den packningen till denne kåpan bli lite trött med läckage som följd. Sällan det brukar läcka olja om det utvändiga filtret på främre rambenet. Som en annan nämnde så har det varit vanligt att ventilkåpspackning läcker lite på 640 oftast pga de är för snåla med att läcka packningsmassa där från fabriken!

Polaren läckte också vid det mindre oljefiltrets kåpa på hö sida, samma som motardnisses. Löste sig med en ny packning. Om man byter olja några gånger utan att byta ut kopparringarna under till pluggarna kan de också börja sippra lite efter ett tag.

*/ ?>
Nyheter
KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

Back