Oljeläckage

laztur

Ny medlem
Gick med
9 Nov 2008
Hoj
zx6r, Street Triple R
Vet att det kan vara lite svårt att se på bilderna, men min zx6r verkar pressa ur sig lite olja nånstans ovanför grenrören så det "rinner" neråt. Inga större mängder utan mera så att den sakta men säkert fuktar ur sig så det ser ut som att det är mycket.

Har tidigare idag plockat av luftburken och filtret såg ut som nytt, samt enbart små mängder fukt i burken (bytt innan senaste 2 bandagarna då jag upptäckte det hela).

Kan det vara så enkelt att det är packningen som är dålig eller är det värre än så? (hojen ifråga är en 2007a som gått strax under 1500 mil). Vet inte hur jag ska gå vidare härifrån. Har körningar på Kemora om 3v så måste få skiten att sluta läcka, eller byta hoj :;D

20140501_140324.jpg
20140501_140432.jpg

Ser ut som en fuktande ventilkåpspackning.
Smäll dit en ny.
Glöm inte ringarna runt tändstiftshålen.

Var iväg och la en beställning på en packning idag. Frågade om det är något annat de byter samtidigt, givetvis var det inget mer än packningen man behövde enligt dem :D

Jag antar att du menar att det är några ringar man ska köpa nya och byta runt de hålen då?

Ser ut som en fuktande ventilkåpspackning.
Smäll dit en ny.
Glöm inte ringarna runt tändstiftshålen.

Var iväg och la en beställning på en packning idag. Frågade om det är något annat de byter samtidigt, givetvis var det inget mer än packningen man behövde enligt dem :D

Jag antar att du menar att det är några ringar man ska köpa nya och byta runt de hålen då?
Följer det inte med i satsen så ska du ha fyra runda, men oftast sitter allt ihop, vet inte säkert i ditt fall dock.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park