oljeläckage

herriherri

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
YZF 426
E det någon som har haft problem med oljeläckage på sin lc4:a? Grymt störigt, har bara kört 150 mil, känner sig fan lurad, den är ju hellt ny, knappt inkört.

Jag tror att det kan vara från toppen, de var tvugna att ta bort den på servicen för mecken trodde att han sumpade en skruv genom ventilluckan, den låg dock och balanserade på kröken men ändå, det kanske blev något vajkalle med packningen då....?

Precis lika på min 625 också.Efterdrog skruvarna och sen höll den tätt.Tills igår.Har gått ca 230 mil nu.Har känt på alla skruvarna samt puttrat ca 1 mil i lungt tempo och då var det tätt.Får väl ut och göra nån toppfartsrepa ikväll för att testa ordentligt,har ingen lust att byta toppackning :zpy

Det är garanterat "packningen". Det sitter ingen packning utan man tätar endast med packning på tub. Den bör få torka över natten innan man drar igång motorn annars är det stor risk att det blir läckage.

/HW

De flesta som piskat sin hoj på bana har ett läckage där, å läcker det inte så har man inte gaaaaaaaaaaasat :D

På min så droppar det inte utan bara fuktar, ungefär som en husabergmotor som mår bra :hej (kicking on husafreaks)

Tack ska ni ha för hjälpen ska dra åt skruvrna lite, om det inte funkar får jag väl köpa lite packning på tub och göra ett nytt försök.

Dra den i gruset.....

Nyheter
Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Back