Jag har en gammal SV650 (-00) som jag ganska nyligen bytte startmotor på.
Köpte startmotorn på Ebay och det stod att den skulle passa motorcykeln, och det gjorde den för allt var frid och fröjd.
Nu när den stått ett tag så märker jag att det droppar olja, inte mycket men några droppar om dagen vilket blir en liten fläck efter en vecka (kanske därför jag inte sett det innan). Läckan är från hålet där startmotorn är monterad in i motorn.
Efter att ha kollat youtube-clip så inser jag att startmotorn ska "klicka till" när man monterar in startmotorn i motorn (O-ringen ska över en kant?) men att den inte gör det när jag sätter in min startmotor utan den går utan motstånd hela vägen in.
Jag kollar även O-ringen på min startmotor och den är exakt lika hög som metallen, men jag tycker mig se att andras startmotorer har en O-ring som är lite högre än metallen?
Är det fel storlek på O-ringen, eller kan det vara något annat?
Bilder :
Köpte startmotorn på Ebay och det stod att den skulle passa motorcykeln, och det gjorde den för allt var frid och fröjd.
Nu när den stått ett tag så märker jag att det droppar olja, inte mycket men några droppar om dagen vilket blir en liten fläck efter en vecka (kanske därför jag inte sett det innan). Läckan är från hålet där startmotorn är monterad in i motorn.
Efter att ha kollat youtube-clip så inser jag att startmotorn ska "klicka till" när man monterar in startmotorn i motorn (O-ringen ska över en kant?) men att den inte gör det när jag sätter in min startmotor utan den går utan motstånd hela vägen in.
Jag kollar även O-ringen på min startmotor och den är exakt lika hög som metallen, men jag tycker mig se att andras startmotorer har en O-ring som är lite högre än metallen?
Är det fel storlek på O-ringen, eller kan det vara något annat?
Bilder :