Oljeläck på kopplingsoljelocket 660?

Mingves

Old Fart
Gick med
2 Mar 2005
Hoj
Husqvarna 701E x2, KTM 890 Adv R, Husqvarna 701SM Tenere 700 -20 KTM EXC300 -12, -04 KTM 660 SMC, -03 Triumph speed four, -00 Husaberg FE400e
Ni andra som har en KTM 660, har ni lite lätt läck från oljelocket till kopåplingshandtaget? Jag får lite kladd på vajern till dekompet. Brukar det va så?
//M

Mingves skrev:
Ni andra som har en KTM 660, har ni lite lätt läck från oljelocket till kopåplingshandtaget? Jag får lite kladd på vajern till dekompet. Brukar det va så?
//M

Kolla så att skruvarna till locket sitter åt ordentligt, skruvarna på min bromscylinder satt inte så bra iallafall...

Mingves skrev:
//M

Gå igenom stort sett alla bultar för du sitter på en stor vibrator nu! :lol

motardnisse skrev:
Gå igenom stort sett alla bultar för du sitter på en stor vibrator nu! :lol
Grrrllllll, är det därför man är alldeles blöt i skinnstället;)
Jag kolla så den va dragen och det var den, men den vätskar lite märker jag, inga mängder men ändå...får ta en sväng till inköpsstället och be dem kolla på måndag...

/M

Mingves skrev:
//M

Jag har oxå så på min 640 -04 ska in på 100mila service på måndag ska påpeka det då!

Last edited:
Boman skrev:
Jag har oxå så på min 640 -04 ska in på 100mila service på måndag ska påpeka det då!
Snacka med Superbike idag och de sa att detta är normalt på KTM. Om man har nån milliliter för mycket så rinner det över.

/M

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...