Hej hej!
Jag har suttit och letat men inte funnit några svar på endel frågor...
Oljekylningen till turbon behöver en egen oljepump, det vet jag efter att ha läst endel, men min egentliga fråga är om man ska använda den "vanlia" motoroljan och köra den från tråget på nåt vänster eller om det krävs en separat "turbooljetank" och en egen kylare till den.
Jag har en Daytona t595, som redan har en oljekylare...
kan man inte bara "skarva på" oljan som går från kylaren genom turbon och sen till motorn eller blir oljan för varm in till motorn då?
Hur löser man det här med olja kort sagt...
En annan fråga är vevhusventilationen.
Går den upp i den nya "luftburken" som vanligt eller måste man lösa det på nåt annat sätt...
Sista frågan; Luft...
Löser man det så att man får sätta ett luftfilter direkt på turbon, eller drar man upp insugsluften till där den gamla luftburken satt?
jaja, många frågor...
Tacksam för seriösa svar, inget spammande tack =)
Jag har suttit och letat men inte funnit några svar på endel frågor...
Oljekylningen till turbon behöver en egen oljepump, det vet jag efter att ha läst endel, men min egentliga fråga är om man ska använda den "vanlia" motoroljan och köra den från tråget på nåt vänster eller om det krävs en separat "turbooljetank" och en egen kylare till den.
Jag har en Daytona t595, som redan har en oljekylare...
kan man inte bara "skarva på" oljan som går från kylaren genom turbon och sen till motorn eller blir oljan för varm in till motorn då?
Hur löser man det här med olja kort sagt...
En annan fråga är vevhusventilationen.
Går den upp i den nya "luftburken" som vanligt eller måste man lösa det på nåt annat sätt...
Sista frågan; Luft...
Löser man det så att man får sätta ett luftfilter direkt på turbon, eller drar man upp insugsluften till där den gamla luftburken satt?
jaja, många frågor...
Tacksam för seriösa svar, inget spammande tack =)