Oljekyld Suzuki GSX-R seven-eleven tråden

Avanti

slingshot.cc
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Milano, Italia
Hoj
Suzuki GSX-R750, Suzuki GSX-R1100, Honda Hornet 900, Honda Foresight, Puch M50 Cross, Honda CR250, Yamaha TW200
Det finns en GSX-R750 tråd och en GSX-R1100 tråd, så jag tycker vi måste ha en 7/11 tråd också! :)

Det finns säkert massor av info om ämnet här redan men jag tänkte vi kunde samla alt på ett ställe så det blir enklare att hitta.

Jag har lust att bygga något naket av en oljekyld GSX-R, en 88-91 750 med en 1127 motor. Så min första fråga är:

- Hur går man fram, måste man modifiera ramen, vad kan man behålla från 750'n och vad måste bytas?

Lägg gärna ut bilder, ni som redan har 7/11, speciellt du Fredsfursten ;)
 
detta leder mig till min andra fråga,

är det en stooor skillnad på en 7/11 och en original 1990 GSX-R1100? Några kilo lättare kanske, men eftersom det skall vara en naken hoj betyder inte vikten så mycket, det blir ju ingen racing med den...

Har länge letat efter en 90 1100, kanske det är det bästa, som du säger.

ang. annonsen; jag bor i italien, så jag kommer nog köpa här :)
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top